سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: تحریم‌ها علیه طالبان کارساز نخواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه چین در اظهاراتی اعلام کرد اعمال تحریم‌ها علیه طالبان نتیجه برعکس خواهد داشت و مشکلی را حل نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آساهی، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین از جامعه بین المللی خواست تا از تحولات مثبت در افغانستان به جای اعمال تحریم علیه گروه طالبان حمایت کنند.

وانگ ونبین امروز (سه شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که جامعه بین المللی باید افغانستان را تشویق و در مسیری مثبت هدایت کند.

او در ادامه در جمع خبرنگاران افزود: «جامعه بین المللی باید از بازسازی  مسالمت آمیز افغانستان حمایت کند، رفاه مردم را بهبود بخشد و توانایی آن‌ها برای توسعه مستقل را افزایش دهد.»

وانگ در انتها خاطرنشان کرد که اعمال تحریم‌ها و فشار‌ها به طالبان نمی‌تواند مشکلی را حل کند و تنها نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.  

چندی پیش نیز  وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرده بود که جهان به جای وارد کردن فشار بیشتر بر افغانستان باید از این کشور حمایت و آن را به سمت تشکیل دولت جدید هدایت کند.

پیش از این نیز چین اعلام کرده بود آماده است تا در صورت سقوط کابل، طالبان را به عنوان حاکم مشروع افغانستان به رسمیت بشناسد؛ دورنمایی که تلاش‌های دولت بایدن را برای مقابله با گروه مذکور تضعیف می‌کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.