سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتیجه معاملات بورس در دوم شهریور؛

شاخص کل با قدرت مقاومت خود را شکست

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۸۷۵ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بورس تهران امروز (سه شنبه دوم شهریورماه) در حالی در ابتدای معاملات با رشد ۲ هزار و ۸۷۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی قرار گرفت. در نهایت در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۶ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارس» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «پترول» سه نماد پر تراکنش بودند.



شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۱ هزار و ۸۱ واحدی، روی پله ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ میلیارد و ۸۸۰ میلیون سهم به ارزش ۶ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان رسید.

رشد ۳۲۲ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۳۲۲ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۲۲۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۱۶۰۵.۰۴، ۱۱۰۲.۵۶، ۱۰۹۵.۵۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد نوری، وامید و پترول با ۲۱۵.۱۳، ۱۴۴.۸۹، ۱۰۲.۸۴ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های زاگرس، ذوب و مارون به ترتیب با، ۴۷.۰۵، ۲۱.۷۴ و ۱۸.۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد کگهر، بساما و ارفع، با ۱.۹۲، ۱.۷۲ و ۰.۵۳ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۳۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، فلزات اساسی و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ثامید، کرازی و لخزر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حپترو، بالبر و غدام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های ثباغ، شصدف و وکبهمن بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های بساما، ثالوند و فگستر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کنور، ستران و کاما و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و ددامح در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های اراد ۸۷، فرابورس و مدیریت و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۸۷، اراد ۸۶ و ثالوند در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خساپا، وبملت و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های، پالایش، دارایکم و غزر ۴ بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های دی، ذوب و کرمان بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۸۳۴، اعتماد و پاسار ۰۴۲ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چه فایده دولا نزدیک 28هزار تومن!!!!!
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بورس رفت بالا تمام بازارها پنچاه درصد کران شد کو حقوق بشر این شرکت ها مال که است