سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای علمای شیعه افغانستان:

احوال شخصیه شیعیان بر مبنای فقه جعفری رعایت شود

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای با تاکید بر اینکه در شورای عالی قضایی، عضویت مذهب شیعه باید در نظر گرفته شود افزود که در احوال شخصیه، فقه جعفری مورد عمل قرار گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شورای علمای شیعه افغانستان امروز سه شنبه (۲ سنبله/ شهریور) در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) کابل برگزار شد.

عالمی بلخی، عضو شورای علمای شیعه افغانستان که بیانیه این شورا درباره تحولات جاری افغانستان را قرائت می‌کرد گفت: جان، مال و عرض مسلمانان در اسلام جایگاه مهمی دارد. مسئولان امنیتی در حفظ آن کوشش جدی نمایند.

در بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان با بیان اینکه برای صلح عادلانه و پایدار، باید باور و روحیه آن ایجاد شود آمده است: در زمینه ایجاد اشتغال و فقر زدایی اقدام شود، در شورای عالی قضایی، عضویت مذهب شیعه در نظر گرفته شود و در احوال شخصیه، فقه جعفری مورد عمل قرار گیرد.

در این بیانیه آمده است: بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ و رسیدگی به افراد متضرر و تطبیق پروژه‌های انکشافی در ولایات باید مبتنی بر عدالت اجتماعی باشد.

این شورا افزوده است: افغانستان از سیاست بی طرفی پیروی می‌نماید و نباید به دیگران اجازه استفاده از خاک کشور علیه دیگران داده شود.  افغانستان، خانه امن برای همه اقوام و مذاهب باشد و حقوق و آزادی‌های اجتماعی و مدنی و سیاسی تامین گردد.

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه خود اضافه کرد: حمایت از حقوق زنان و اطفال مطابق شریعت اسلامی و تعلیم و تحصیل آنان فراهم گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.