سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت؛

نظارت دامپزشکی خوزستان بر کشتار بیش از ۲ هزار راس دام

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: کشتار بیش از ۲ هزار راس دام سبک و سنگین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با نظارت بهداشتی ۱۳۱ دامپزشک انجام شد.

مصطفی کنار کوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های نذری در دهه اول ماه محرم امسال به ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان، ۲ هزار و ۹۳۳ راس دام سبک و سنگین با هدف پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورد معاینه دقیق پیش از کشتار قرار گرفتند.

او افزود: به رسم سال‌های قبل، دامپزشکی خوزستان با برقراری کشیک در تعطیلات، ساماندهی ۸۰ تیم ثابت و سیار و با بکارگیری ۱۳۱ دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، نظارت بر ذبح دام‌های نذری در ایام ماه محرم را با هدف صیانت از سلامت عمومی عزاداران حسینی بر عهده گرفت.

کنار کوهی با بیان اینکه در این طرح مقداری گوشت استحصالی و آلایش خوراکی دام از چرخه مصرف انسانی خارج شد، اظهار داشت: طرح‌های تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام خاص همچون؛ عید نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان، تاسوعا و عاشورا و... اجرا می‌شود، چرا که اگر فعالیت‌های پیشگیرانه و نظارت‌های شبانه روزی دامپزشکی نبود، باید شاهد روزافزون بروز بیماری‌های خطرناک در جوامع انسانی و تحمل هزینه گزاف درمانی و بیمارستانی می‌شدیم.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در پایان تصریح کرد: از شهروندان خواهشمندیم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.