سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۱۱ طرح منابع طبیعی در هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دولت ۱۱ طرح در حوزه آبخیزداری آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیداسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۱۱ طرح در حوزه آبخیزداری آماده بهره برداری است.

او افزود: اجرای این طرح‌ها که احداث بند سنگی ملاتی است از پارسال با اعتباری بیش از ۴۸ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال آغاز شده بود.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: منبع تامین اعتبار این طرح‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

او ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب و رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها، قنات‌ها و بهبود معیشت آبخیز نشینان اجرا می‌شود.

صالحی گفت: این اقدامات نقش موثری در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بویژه ورود سیلاب‌های فصلی به روستا‌ها، زمین‌های باغی و کشاورزی پایین دست این حوزه دارد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۸۰۴ هزار هکتار اراضی ملی که یک میلیون و ۱۴ هزار و ۷۹۲ هکتار آن را عرصه‌های مرتعی و ۳۲۸ هزار و ۱۲ هکتار آن را عرصه‌های جنگلی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.