سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبوغ البرزی‌ها ایران را در صف تولیدکنندگان مبدل‌های حرارتی قرار داد

استان البرز به عنوان اولین تولیدکننده مبدل های حرارتی در ایران و خاورمیانه به خودکفایی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در استان البرز ۱۲ شهرک صنعتی با ۶ هزار واحد صنعتی وجود دارد که ۳۶۰۰ واحد آن شامل صنایع کوچک و متوسط هستند.

اولین تولیدکننده مبدل های حرارتی در ایران و خاورمیانه در استان البرز در شهرک صنعتی اشتهارد قرار دارد و می توان گفت ایران در تولید رادیاتور بعد از آمریکا، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا، رومانی و چین در جایگاه هفتمین دنیا قرار دارد.

جعفری، مدیر تولید شرکت رادیاتور شهرک صنعتی اشتهارد در این باره گفت: مبدل های حرارتی در صنایع مختلف کاربرد دارد، مانند صنایع پتروشیمی، گاز، نفت، صنایع هوایی، ریلی، کشاورزی، ماشین آلات معادن و راه سازی که نیاز به رادیاتورهای خنک کننده دارند.

یکی از کارگران با اشاره به این که کارهای مربوط به ساخت رادیاتور را انجام می دهیم، افزود: ورقه های رادیاتور جهت کار تولید به دست ما می رسد و طبق اندازه آن ها را برش می دهیم.

پورسیف، سرمایه گذار واحد صنعتی شهرک صنعتی اشتهارد گفت: برندی که ما تولید می کنیم با برند ژاپن، آمریکا، اسپانیا و ایتالیا برابری می کند، کیفیت ما بالاتر از سطح اروپایی است.

 او افزود: به صفر رسیدن واردات مبدل های حرارتی با تلاش و پشتکار جوانان ایران انجام شده است.

ثابتی، مدیر واحد کنترل کیفیت شهرک صنعتی اشتهارد نیز گفت: باتوجه به این که محصولات، داخل کشور تولید می شوند، زمان تحویل کمتری صرف می شود و خدمات پس از فروش بهتری دارند، همچنین از خروج ارز کشور جلوگیری می شود.

اکبری، مدیر بخش اجرایی واحد صنعتی اشتهارد نیز در ادامه گفت: در حال حاضر بیشترین نیروی متخصص در مجموعه تولید رادیاتور  در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول به کار هستند.

عقاب نشین، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز افزود: صنایع بسیار خوبی در البرز داریم، ۱۵۰ برند اول کشور در استان البرز واقع شده اند.

صنایع کوچک از چهار جنبه کارآفرینی، نوآوری، ایجاد فرصت های شغلی و پویای صنعت به اقتصاد ایران کمک می کنند.

بیش از ۵۰ درصد رونق اقتصادی البرز با همین صنایع کوچک و متوسط ایجاد می شود.

انتهای پیام/ ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
اصغر
۱۱:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ایول به کرجی ها که بازم کشور بی نیاز به خارجی ها کردن
هاشم
۱۱:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
میشه گفت کرج تو زمینه های فناوری قلب ایران