سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال پیامک‌هایی جعلی به شهروندان آبادانی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان از افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار و ارسال پیامک‌هایی جعلی به شهروندان خبرداد.

امیرسام کمایی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:اخیراً کلاهبرداران ، پیامک‌هایی جعلی به شهروندان ارسال می کنند که محتوا‌های این پیامک‌ها بیشتر ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه، سجام و... است ، داخل پیامک یک لینک جعلی قرار می دهند و با فریب شهروندان یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آنها نصب می‌کنند.

 او افزود: از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند در دام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می‌گیرند و تلفن همراه آنها عامل جرم می شود و از سیم کارت و تلفن همراه سوءاستفاده می‌کنند و پیامک هایی را از جانب قربانی ارسال می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان تصریح کرد:شهروندان توجه داشته باشند لینک های مشکوک را باز نکنند و به سرشماره های پیامک های دریافتی توجه کنند که از مراجع رسمی ارسال شده باشد.

افزایش کلاهبرداری و سرقت اموال همشهریان

سروان کمایی با اشاره به افزایش کلاهبرداری و سرقت اموال همشهریان در سایت دیوار گفت:بسیاری از سارقان جهت خرید کالا به آدرس فروشنده مراجعه می کنند و پس ازتحویل گرفتن کالا جهت واریز مبلغ، شکات را نزد دستگاه عابر بانک برده و سپس از محل متواری یا اسکناس جعلی تحویل آنها می دهند.

او با بیان اینکه سارقان معمولا در روزهای تعطیل یا ساعاتی پایانی شب جهت معامله حضور پیدا می کنند، گفت:از شهروندان تقاضا داریم از تحویل کالا قبل از واریز وجه خودداری و با خریدار به تنهایی از محل خارج نشوند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.