سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچکی نژاد در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

تقدیر از هیأت رئیسه مجلس بابت نحوه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم کمیسیون برنامه و بودجه باید درباره اکثر وزرای پیشنهادی نظر می‌داد و در این مورد باید اصلاحات صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی نوبت عصر امروز دوشنبه اول شهریورماه مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: از شما و هیات رئیسه مجلس به خاطر نظمی که در کمیسیون‌ها زمان ارائه برنامه وزرای پیشنهادی برقرار شد، تشکر می‌کنم. اولین باری است که همه وزرا در همه کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند و نظر و برنامه‌های خود را ارائه دادند. پیش از این، اگر وزیری به مجلس می‌آمد، حتما ۱۰ تا ۱۵ دلال به همراه خود می‌آورد، اما با تدبیری که شما اندیشیدید، این مسئله حل شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با استناد به ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی افزود: براساس این ماده گزارش کمیسیون‌های مرتبط درخصوص تطبیق برنامه وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی در صحن قرائت می‌شود، کمیسیون برنامه و بودجه نیز یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که به موضوع توسعه برنامه و بودجه به عنوان ابزار‌های مهم مجلس می‌پردازد، اما متاسفانه شاهد قرائت گزارش کمیسیون‌های غیرمرتبط با موضوعات هستیم، اما از کمیسیون برنامه و بودجه که باید در مورد اکثر وزرای پیشنهادی گزارش در صحن ارائه دهد، دعوت نمی‌شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این خصوص صحبت کردند، قطعاً کمیسیون برنامه و بودجه یکی از کمیسیون‌های مادر مجلس است که به همه موضوعات مرتبط می‌باشد، اما به لحاظ زمان امکان این کار وجود ندارد، زیرا در مجموع ۱۰ دقیقه زمان برای ارائه گزارش کمیسیون‌ها لحاظ شده که اگر این زمان را به ۳ کمیسیون اصلی و فرعی اختصاص دهیم، زمان اندکی برای ارائه گزارش‌ها باقی می‌ماند، لذا در هیات رئیسه به این جمع بندی رسیدیم که به شکل فعلی گزارشات قرائت شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.