سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه یک مجمع نظامی عنوان کرد؛

بسیاری از کشور‌های دنیا به دنبال خرید سلاح‌های ما هستند

رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه یک مجمع نظامی برای ارتش این کشور اعلام کرد امنیت بسیاری از کشور‌ها بر عهده سلاح‌های روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در افتتاحیه یک مجمع برای ارتش روسیه اعلام کرد سلاح‌های روسیه همیشه در بازار‌های جهانی تقاضای زیادی داشته اند و امروزه نیز در بسیاری از کشور‌ها محافظ امنیتشان هستند.

رئیس جمهور روسیه افزود: توسعه صنایع دفاعی و نیرو‌های نظامی باید بر اساس تجهیزات فنی و دستاورد‌ها و برنامه‌های علمی و مطالعات پایه‌ ما باشد.

پوتین افزود: دو کشتی جنگی جدید و چهار زیردریایی که شامل دو زیردریایی هسته‌ای موشک‌دار است امروز در کارخانه‌های تجهیزات دفاعی ساختشان به پایان خواهید رسید.

او در این مراسم افتتاحیه از موفقیت روسیه در طراحی و توسعه انواع سلاح‌های مافوق صوت و هواپیما‌های بدون سرنشین خبر داده و از سازندگان آن‌ها تقدیر کرد.

رئیس جمهور روسیه گفت که متخصصان روسی و همکاران خارجی آن‌ها از حدود ۱۰۰ کشور می‌توانند با محصولات جدید صنعت دفاعی ما آشنا شده و در مورد چشم انداز‌های تعمیق ارتباطات در زمینه فناوری‌های نظامی و امور دفاعی و تامین منافع ملی کشور‌ها بحث کنند.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه چیز‌هایی برای ارائه به متحدان و شرکای خود در زمینه نظامی و دفاعی دارد اضافه کرد: روسیه در سال‌های اخیر برنامه‌ای دولتی را برای توسعه بخش صنایع نظامی اجرا کرده است که این امکان را فراهم کرد تا مدرن‌ترین تجهیزات دفاعی را در اختیار نیرو‌های مسلح ملی قرار دهد.

پیش از این چین و روسیه روابطی مستحکم برای تقویت مشارکت استراتژیک ایجاد کرده اند، زیرا این دو کشور با تنش‌های فزاینده‌ای با غرب روبرو هستند. با وجود اینکه روسیه و چین در گذشته امکان ایجاد یک ائتلاف نظامی را رد می‌کردند، پوتین، پاییز گذشته گفت که چنین چشم اندازی را نمی‌توان به طور کامل منتفی دانست. پوتین همچنین در ماه اکتبر خاطرنشان کرد که روسیه فناوری‌های نظامی بسیار حساسی را با چین به اشتراک گذاشته است که به تقویت قابل ملاحظه توان دفاعی این کشور کمک کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.