سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوکاشنکو: حضور نظامیان آمریکا در کشور‌های آسیای میانه قابل قبول نیست

رئیس‌جمهور بلاروس در نشست فوق‌العاده کشور‌های پیمان امنیت جمعی اعزام ارتش آمریکا را به کشور‌های هم‌مرز افغانستان غیر قابل قبول خواند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس در نشست فوق‌العاده کشور‌های پیمان امنیت جمعی گفت: این احتمال وجود دارد که آمریکا نیرو‌های خود را به آسیای میانه و کشور‌های هم‌مرز افغانستان اعزام کند.

او در ادامه گفت: این موضوع از نظر امنیت جمعی باید از سوی سازمان مورد بررسی دقیق قرار بگیرد چرا که این امر (از نظر من) غیر قابل قبول است.

لوکاشنکو اضافه کرد: من هم با رئیس جمهور روسیه (ولادیمیر پوتین) کاملا موافق هستم که پرواز هواپیما‌های آمریکایی بر فراز کشور‌های آسیای میانه نه تنها برای روسیه بلکه برای همه ما قابل پذیرش نیست.

پیش از این در این نشست «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در افغانستان گفت: باید از نفوذ ایدئولوژی افراط‌گرایی از افغانستان به کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی در آسیای مرکزی و روسیه جلوگیری کرد.

او در ادامه افزود: رؤسای سازمان امنیت جمعی وجود داعش را بسیار خطرناک می‌دانند چراکه این سازمان (تروریستی) به طور قوی در افغانستان حضور دارد. روسیه قصد ندارد در رویداد‌های افغانستان دخالت کند، زیرا این امر منجر به شروع شدن جنگ داخلی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.