به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران کریمیان معاون مشارکتهای بهزیستی خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ هزار و ۸۳۴ پرونده مددجو در بهزیستی استان وجود دارد و از خدمات حمایتی بهره مند میشوند، گفت: همچنین در مراکز مثبت زندگی خدماتی شامل؛ تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، شناسایی داوطلبان و خیران، آگاهسازی معلولان و آموزشهای مهارت زندگی، نیازسنجی محلی و غربالگری بینایی و شنوایی، ثبت درخواست فرزندخواندگی، بررسی وضعیت مسکن و اشتغال، تشخیص و تعیین نیاز اولویتدار مددجو و همه خدمات تخصصی مددکاری به خانوارهای زیرپوشش ارائه میشود.
او با اشاره به امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی افزود: هر مرکز مثبت زندگی براساس موقعیت جغرافیایی و محل سکونت مددجو مستمری بگیر میانگین بین ۲۰۰ تا ۴۹۵ پرونده را مورد بررسی قرار میدهد و با ارائه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد مددجویان را با کاهش مراجعه حضوری برطرف کردهاند.
کریمیان با بیان اینکه هر مددکار موظف به بررسی پرونده ۱۵۰ مددجو است، اظهار داشت: پراکندگی مراکز مثبت زندگی در خوزستان در هویزه، هندیجان، هفتکل، لالی، حمیدیه، باوی و آغاجاری هرکدام ۲ مرکز، گتوند، رامشیر، اندیکا و امیدیه ۳ مرکز، بندرماهشهر ۴ مرکز، مسجدسلیمان ۵ مرکز، کارون، دشتآزادگان، بهبهان، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز، شوشتر ۷ مرکز، شوش ۸ مرکز، رامهرمز ۹ مرکز، شادگان ۱۰ مرکز، خرمشهر ۱۱ مرکز، دزفول و ایذه ۱۲ مرکز، آبادان ۱۸ مرکز و اهواز ۳۰ مرکز است.
براساس این گزارش؛ مراکز مثبت زندگی، واحدهایی غیردولتی هستند که پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعهای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن به جامعه هدف ارائه میکنند.
انتهای پیام/گ