سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها سازی دو بهله عقاب طلایی در زیستگاه‌های دیواندره

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره از تیمار دو بهله عقاب طلایی و رها سازی آنها در طبیعت منطقه حفاظت شده چلچمه و سارال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مسعود عسکری  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت:  دو پرنده شکاری کمیاب با نام عقاب طلایی  که آسیب دیده بودند، دو هفته قبل توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شد که پس از درمان، تغذیه و اطمینان از بهبود و کسب سلامتی در طبیعت و زیستگاه‌های منطقه چلچمه رهاسازی شدند.

عقاب طلایی گونه‌ای ارزشمند و در حال انقراض است که یکی از قویترین و با شکوه‌ترین پرندگان شکاری و گونه تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد؛ این گونه با شکوه در هنگام شکار تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. 

این پرنده منقار بسیار قوی و محکمی دارد و در هنکام پرواز بالها، کمتر به بالا خم شده و تقریباً مسطح هستند. تک همسر بوده و تا آخر عمرش پیوند این جفت برقرار باقی می‌ماند.

وسعت قلمرو عقاب طلایی به ۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد و طعمه ۶ تا ۷ کیلوگرمی را در حین پرواز حمل می‌کند و بهترین کنترل کننده جوندگان و خزندگان بوده و انقراض آن ضربه بسیار بزرگ به طبیعت و حیات وحش را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.