سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق آمریکا و کویت برای عبور ۵ هزار مهاجر افغان

کویت موافقت کرد که اجازه دهد ۵ هزار افغان در مسیر مهاجرت خود به آمریکا از خاک این کشور عبور کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد که دولت این کشور  موافقت کرده است که ۵ هزار  افغان که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، از این کشور به عنوان یک اسکان موقت استفاده کنند.

این وزارتخانه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این موافقت بر اساس دستورالعمل‌های شیخ نواف آل احمد، امیر کویت به منظور قدردانی از روابط راهبردی بین کویت و  آمریکا و تقویت روابط بین دو کشور صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تامین امنیت عبور و مرور دیپلمات‌ها و اتباع خارجی و تسهیل خروج آن‌ها از افغانستان از سوی کویت، برای تقویت این روابط دوستانه ضروری است.

در پی این تصمیم دولت کویت، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در توئیتی نوشت: امروز  با «شیخ حمد جابر العلی الصباح»، وزیر دفاع کویت درباره وضعیت افغانستان صحبت و بر اهمیت مشارکت قدرتمند دوجانبه تأکید کردم و از او به خاطر کمک به تسهیل عبور شهروندان آمریکایی از افغانستان از طریق کویت تشکر کردم.

آنتونی بلینکن،  وزیر امور خارجه آمریکا، ماه گذشته اعلام کرد که موضوع جابجایی مترجمان افغان در جلساتی که او در کویت برگزار کرد مطرح شده است.

بسیاری از افغان‌هایی که با نیرو‌های ناتو همکاری می‌کردند از انتقام طالبان که هفته گذشته قدرت را به دست گرفته هراس دارند و به دنبال خروج از این کشور هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
بین تمام کشورهای مسلمان فقط ایران مهاجران افغان رو راه داده. جالبه کشورهای نفت خیز عربی که یکی از عوامل جنگهای داخلی در کشورهایی مثل سوریه و افغانستانند مهاجران حاصل این جنگها رو قبول نمی‌کنند و تنها ایران باید قبول کنه و بعد از اون اروپا و آمریکا