سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کام تلخ سودجویان از برداشت غیرمجاز شیرین بیان در دالاهو

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو، از توقیف یک دستگاه تراکتور و دستگیری دو متهم به برداشت غیرمجاز ریشه شیرین بیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو گفت : فرمانده و نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی در حین گشت زنی و پایش در منطقه دربند استخوان بخش مرکزی، شواهدی دال بر برداشت غیرمجاز گیاه دارویی شیرین بیان را مشاهده کرده که پس از ۴۸ ساعت در کمین نشستن، دو متهم را دستگیر و دستور توقف یک دستگاه تراکتور را صادر کردند. پس از تشکیل پرونده تخلف، متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با بیان اینکه گونه شیرین بیان با داشتن متابولیت ثانویه اسید گلیسیریزیک جزو گیاهان دارویی مهم است، گفت : از جانب جوامع محلی باید توجه خاصی به حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهان دارویی بیش از پیش احساس شود، چرا که گیاهان دارویی همچون درختان جنگلی سرمایه ملی محسوب شده و برداشت غیرمجاز و غیراصولی آن سبب نابودی گونه‌های گیاهی، کاهش تنوع زیستی، تخریب وسیع و در نهایت خسارت جبران ناپذیری را بر پیکر طبیعت وارد می‌سازد.

او از فرمانده و نیرو‌های تلاشگر پاسگاه ویژه قدردانی کرده که همواره حفاظت از منابع طبیعی و کنترل عرصه‌های طبیعی را به صورت شبانه روزی و حتی در روز‌های تعطیل برعهده دارند. از عموم مردم درخواست می‌شود با مشاهده تخریب و تعدی در منابع طبیعی شهرستان، سریعاً با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.