سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۸۲۲ پزشک در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با تبریک فرا رسیدن یکم شهریورماه، روز پزشک به تمامی تلاشگران این عرصه، از اشتغال ۸۲۲ پزشک در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون ۸۲۲ پزشک در این استان مشغول فعالیت هستند.

او افزود: این تعداد شامل پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ و داروسازانی است که در مراکز بهداشتی و درمانی تابعه دانشگاه و مطب‌های خصوص استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: از این تعداد ۴۵۵ پزشک عمومی، ۳۴۰ پزشک متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ هستند و ۲۷ نفر نیز داروساز هستند.

او ادامه داد: شهرستان شهرکرد با ۱۶۳ پزشک بیشترین پزشکان عمومی و با ۱۷۴ متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ و ۲۰ داروساز بیشترین پزشکان را در خود جای داده است.

دکتر شیرانی در ادامه از پزشکان بعنوان مدافعان سلامت و جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا یاد کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور، روحیه ازخود گذشتگی و انسان دوستی بار دیگر در کشور ما زنده شد و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

او افزود: این روز‌ها کادر درمانی بیمارستان‌های استان در راستای انجام رسالت و تعهد سنگینی که در قبال سلامت جامعه به عهده دارند سلامتی خود را در کف اخلاص گذاشته‌اند و شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی این فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است.

دکتر شیرانی گفت: موضوع کرونا از جمله آزمایش‌های بزرگ برای ملت ایران بود که کادر درمان که داوطلبانه در این عرصه حضور داشتند، در این امتحانات سربلند و موفق بودند.

او با اشاره به برخی کمبود و نارسایی‌ها اظهار داشت: جامعه پزشکی این روز‌ها در مقابل تمام کمبود‌ها و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود تنها به نجات جان مردم فکر می‌کنند.

دکتر شیرانی گفت: بدون تردید فداکاری پزشکان عزیزمان در تاریخ ثبت خواهد شد و ملت ایران خدمات این عزیزان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

او در پایان، از خدمات و تلاش‌های دلسوزانه و ایثارگرانه پزشکان خدوم مراکز بهداشتی و درمانی استان در راستای سلامت مردم و بیماران تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است: یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، در تقویم رسمی کشور بعنوان روز پزشک نامیده شده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.