سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی واشنگتن و سئول برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی

نمایندگان ارشد هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا روز دوشنبه در سئول برای آغاز مجدد مذاکرات با کره شمالی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، امروز (دوشنبه) نو کیودوک، نماینده ارشد هسته‌ای سئول و سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، مذاکره درباره تلاش‌های مشترک برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی در بحبوحه تنش‌های جدید با پیونگ یانگ بر سر تمرینات نظامی مشترک را  ادامه دادند.

این مذاکرات در حالی صورت می گیرد که سئول و واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی به منظور تشویق پیونگ یانگ برای بازگشت به گفتگو‌های هسته‌ای از طریق ابتکارات بشردوستانه  هستند.

کیم در آغاز مذاکرات گفت: «خوشحالم که این فرصت را برای مشارکت شما و دیگر مقامات ارشد دولت کره جنوبی در این زمان مهم ایجاد کردم.»

او در ادامه  افزود: «من فکر می‌کنم سفر من به اینجا نشان دیگری از عزم واشنگتن برای حفظ نزدیکترین همکاری ممکن با دولت  کره جنوبی در  مسائل مربوط به کره شمالی است.»

کیم ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند به  راهی انعطاف پذیر و خلاق برای پیشبرد تلاش‌های سئول برای خلع سلاح هسته‌ای کامل و صلح پایدار در شبه جزیره کره دست یابند.

دو طرف آخرین ملاقات حضوری خود را در ماه ژوئن در سئول برگزار کرده بودند و طی آن کیم سونگ، پیشنهاد ملاقات با پیونگ یانگ را در هر کجا و هر زمان بدون پیش شرط را ارائه داده بود.

پس از این مذاکرات، کیم با مورگولوف، نماینده ارشد هسته‌ای روسیه، دیدار می‌کند. انتظار می‌رود کیم خواستار اجرای کامل تحریم‌های روسیه علیه پیونگ یانگ و همکاری در از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کره شمالی که تجربه مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا رو دیده، احتمالش خیلی کمه که مذاکره رو قبول کنه.
این سیاستمدارای امریکایی هم احمقایی هستن ها. همه رو جز خودشون اسکل فرض کردن.