سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای رویش کاخی مجلل در یک باغ + تصاویر

کاخی مجلل در باغات مرکبات کیاکلای سیمرغ در حال ساخت است اما این ویلای لاکچری چگونه مجوز ساخت گرفته است؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  تصاویری از ساخت یک کاخ مجلل در میان باغ مرکبات کیاکلای سیمرغ حواشی زیادی در استان ایجاد کرده است، کاخی که به سبک معماری رومی با چندین اتاق و امکانات خاص در حال ساخت است و فروشنده آن را برای فروش آگهی کرده بود، اما شاید فروشنده هم نمی‌دانست با انتشار این تصاویر رسانه‌ها و مردم از خود می‌پرسند در حالیکه برخی روستاییان برای ساخت یک واحد مسکونی در زمین خود با هزاران مشکل مواجه می‌شوند چگونه کاخی به این بزرگی از دل یک باغ سر در می‌آورد.

مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه این بنا در روستایی به نام سالدوزکلا واقع شده است گفت: مجوز ساخت کاخ در  سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به مالک داده شده بود.

او افزود: در پروانه ساخت کاخ  حدود ۳ هزار متر مربع، کاربری مسکونی به مالک داده شده بود که باید بیش از هزار مترمربع هم سطح اشغال داشته باشد.

فرماندار شهرستان سیمرغ با بیان اینکه کاخ  در محدوده طرح هادی روستا قرار دارد و خارج از بافت نیست، ادامه داد: مراحل اداری صدور پروانه برای ساخت بنا نیز در همان سال‌ها انجام شده بود.

حبیب‌نژاد گفت: کاخ اگرچه در محدوده طرح هادی روستا قرار دارد و پروانه ساخت نیز اخذ شده است، اما به دلیل افزایش بنا پرونده اش در کمیسیون ماده ۹۹ در حال بررسی است.




عزیرالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه پس از انتشار این تصاویر کارشناسان جهاد کشاورزی به  منطقه اعزام شدند و گزارش نیز تهیه شده است، گفت: کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند که پس از تکمیل گزارش اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
دانیال
۱۵:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کشور انقلاب اسلامی و عدالت علوی را به کشور کاخ نشینان تبدیل کرده اند.
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
جالبه
علی
۱۱:۳۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
من یه چیزی در مورد مخالفت اکثر افراد بگم. چون اونا برای همچین کارایی مجوز نگرفتم عقده کردند و اگه بهشون مجوز بدن دهناشون بسته میشه. چندتا جا نظر دیدم که دارم در جمع بندی میگم.
وگرنه نه از روی دلسوزی و وطن دوستی و امانت داری برای آیندگان و طبیعیت دوستی و ......
فقط میگن اینا می کنند ولی مارو نمیذارید!
دیگه نمیکنه نفس کار اشتباه.
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا برای این مملکت بایدتاسف خورد..تبعیض تاکی؟؟؟؟
محمد
۱۹:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
مدیر جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان مگه خابن ، باید وابسن تا تصاویر منتشر بشه بعد پیگیر بشن این شد نظارت کردن ، من از شهرستان رامهرمز استان خوزستان هستم متاسفانه تو این شهر زمین خاری و تغییر کاربری بیداد میکنع واقعا کسی نیست ، به گوش مسولیین برسونید لطفا
علی
۱۳:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
کسی که این مجوز رو داده باید پیدا بشه و مورد مواخذه قرار بگیره
جمشید
۱۱:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
فرماندار می فرمایند خارج از بافت نیست و در محدوده بافت واقع شدند؟ اگه وسط زمین کشاورزی داخل بافته پس کجا خارج از بافته- کل مازندران رو کردین داخل بافت