سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاصی:

نیازی به انجام تست پی سی آر نیست

رئیس امور بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : از مردم می‌خواهیم هنگام پیک بیماری کرونا در صورت داشتن علائم این بیماری بنا را بر ابتلا به بیماری کووید بگذارند و بدانند که نیازی به انجام تست پی سی آر نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان خاصی رئیس امور بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : مراجعه بیش از حد مردم برای انجام تست کرونا باعث افزایش موارد نمونه گیری می‌شود و انجام آزمایش پیچیده تشخیصی این حجم از نمونه گیری در آزمایشگاه‌ها بسیار سخت است و ارائه نتیجه آزمایش افراد را به تعویق می‌اندازد.

او گفت : درخواست ما از مردم این است که برای تست مراجعه نکنند و در صورت داشتن علائم خفیف در خانه استراحت نموده و خود را قرنطینه کنند، اما در صورت داشتن علائم متوسط بیماری، افراد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند و اگر علایم شدید بود باید در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند.

خاصی افزود: اینکه افراد با مشاهده کوچکترین علائمی از بیماری برای انجام تست PCR به بیمارستان مراجعه کنند باعث تحمیل بار کاری بیش از حد به بیمارستان خواهد شد و افزایش تعداد تست‌های انجام شده موجب تاخیر در ارائه نتیجه تست به مراجعین می‌شود.

او ادامه داد: افراد با مشاهده علائم بیماری کرونا، به طور قطع مبتلا به این بیماری هستند و باید با انجام مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از سرایت بیماری به افراد خانواده و دیگران خود را قرنطینه کنند و نیازی به انجام تست PCR نیست .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.