سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار رستگاری: ساخت نخستین سامانه رانش واترجت ۱۷۰۰ اسب بخاری تا پایان سال/ امیر شهرام: ایران، برترین کشور منطقه در حوزه جنگ الکترونیک است

آخرین دستاورد‌های صنایع دفاعی کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ شاهرخ شهرام مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران و امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره دستاورد‌های صنایع دفاعی کشورمان مطالبی را مطرح کردند.

امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ابتدای این برنامه درباره فناوری موتور‌های BLDC یا جریان مستقیم ساخت صنایع دفاعی گفت: در زیردریایی‌ها از موتور‌های BLDC یا جریان مستقیم استفاده می‌کنیم و امروز از سرریز دانش طراحی این موتورها، الکتروموتور‌های دوچرخه و موتورسیکلت برقی و همچنین کولر آبی استفاده می‌کنیم. بخش خصوصی در حال مذاکره با ما برای بدست آوردن این فناوری‌های بومی بمنظور ایجاد خط تولید اینگونه محصولات در کشور است.

وی ادامه داد: در حوزه رانش واترجت به خودکفایی کامل رسیده ایم و برای شناور‌های خود به طور بومی تولید می‌کنیم. امروز با سازمان بنادر و دریانوردی برای شناور‌های جستجو و نجات آن‌ها قرارداد منعقد کردیم. نخستین سامانه رانش واترجت ۱۷۰۰ اسب بخار تا پایان سال ساخته می‌شود.

امیر سرتیپ شهرام، مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع نیز در ادامه برنامه درباره جایگاه ایران در حوزه جنگ الکترونیک در منطقه اظهار کرد: در حوزه جنگ الکترونیک، در منطقه اول هستیم و تجهیزات این حوزه را به صورت بومی تولید می‌کنیم. علم طراحی و ساخت تجهیزات جنگ الکترونیک در ایران بومی شده است، یعنی از مرحله مهندسی معکوس عبور کرده ایم. ما در این حوزه تحریم هستیم و نمی‌توانیم محصولات خارجی تهیه کنیم.   البته ممکن است برخی کشور‌های منطقه مانند عربستان بتوانند این تجهیزات را تهیه کنند، ولی تجهیزات آن‌ها به روز و جدید نیست.

وی ادامه داد: بخش صنایع الکترونیک ماموریت ویژه در حوزه تهدیدات و جنگ سایبری دارد که توانستیم یک رشد ۵ برابری نسبت به سال گذشته در تجهیزات این حوزه ایجاد کنیم. الحاق ناوشکن دنا در تیرماه سال گذشته، اولین ناو مین شکار ایران با نام شاهین که تماما توسط متخصصان ایرانی طراحی شد، چند سامانه دیگر مانند سامانه رباتیک کشف و انفجار مین و چندین شناور سطحی و زیر سطحی برخی از دستاورد‌های این مجموعه در سال گذشته بود. البته این‌ها گوشه‌ای دستاورد‌های قابل گفتن هستند.

در ادامه برنامه، دریادار رستگاری درباره ناو مین شکار بومی شاهین نیز گفت: در ناو مین شکار «شاهین» از بدنه‌ی ۱۳ میلیمتری از جنس کامپوزیت استفاده شده که با فولاد با ضخامت ۱۰ میلی‌متر برابری می‌کند. این شناور نخستین شناوری است که به دست پرتوان متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.