سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لوید آستین: ایجاد هرج و مرج پس از فروپاشی دولت در افغانستان روشن بود

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت روشن بود پس از فروپاشی دولت افغانستان، هرج و مرج ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در گفتگو با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا گفت: مشخص بود با فروپاشی دولت و نیرو‌های امنیتی که به این سرعت انجام شد، هرج و مرج ایجاد می‌شود.

او همچنین در این مصاحبه تصریح کرد: تهدیدات متفاوتی در افغانستان وجود دارد که من وارد جزئیات اطلاعاتی آن نمی‌شوم.

او در ادامه افزود: ما ایمنی فرودگاه کابل را حفظ می‌کنیم و هر وسیله‌ای را برای انتقال آمریکایی به آنجا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما تصاویری ناراحت کننده در فرودگاه کابل دیدیم و این مسأله به حالت ترس و وحشتی برمی گردد که به دلیل فروپاشی دولت و پنهان شدن نیرو‌های افغانستانی رخ داده بود.

همچنین پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد پنتاگون امروز (یکشنبه) اعلام کرده که به دنبال پرواز‌های بازرگانی برای کمک به جایابی افراد تخلیه شده از افغانستان است.

به نوشته این پایگاه، لوید آستین از ۱۸ هواپیمای بازرگانی متعلق به چندین ایرلاین درخواست کرده تا از ارتش آمریکا در تلاشهایش به منظور تخلیه آمریکایی‌ها و هم پیمانان افغانستانی اش حمایت کنند.

گفتنی است ساعتی پیش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از خارج ساختن حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان تا الان خبر داده است.

بلینکن به شبکه فاکس نیوز گفته بود: اوضاع در کابل به شدت به هم ریخته است و ما جمعی از مردم را دیده ایم که در نزدیکی فرودگاه حضور داشته اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما با شماری از کشور‌ها برای کمک رسانی در انتقال افرادی که از کابل تخلیه شده اند، توافق کردیم. ما افرادی را که از افغانستان تخلیه کرده ایم، به مناطقی ایمن منتقل می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.