سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

انتشار ۵ هزار و ۲۰۸ عنوان کتاب در مرداد ماه سال جاری

تعداد کتاب‌های منتشر شده در مرداد ماه سال جاری به ۵ هزار و ۲۰۸ عنوان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر تعداد کتاب‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، تعداد کتاب‌های منتشرشده در مرداد ماه سال جاری به ۵ هزار و ۲۰۸ عنوان رسیده است. از این میان ۳ هزار و ۵۹۸ عنوان تالیفی و هزار و ۶۱۰ عنوان ترجمه هستند.


بیشتربخوانید


۴ هزار و هشت عنوان از کتاب‌های منتشرشده در استان تهران و هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در شهرستان منتشر شدند. ۳ هزار و ۴۵۴ عنوان چاپ اولی و هزار و ۷۵۴ عنوان تجدید چاپ هستند. متوسط شمارگان کتاب در این مدت به ۵ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۵۵۱ نسخه می‌رسد. این درحالی است که وضعیت انتشار کتاب در سال گذشته به گونه‌ای متفاوت بود. شیوع کرونا در سال گذشته مانند امسال وجود داشت، با این حال تعداد کتاب‌های منتشرشده در مرداد ماه سال گذشته به ۸ هزار و ۵۱۲ عنوان می‌رسید.

از این میان ۶ هزار و ۲۷۵ عنوان کتاب تالیفی و ۲ هزار و ۲۳۷ عنوان ترجمه بودند. ۵ هزار و ۵۱۲ عنوان کتاب در استان تهران و ۳ هزار عنوان کتاب هم در حوزه ترجمه منتشر شده بودند. ۵ هزار و ۵۵۹ عنوان کتاب چاپ اولی و ۲ هزار و ۹۵۳ عنوان کتاب تجدید چاپ بودند.

شمارگان کتاب در مرداد ماه سال گذشته به ۱۱ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۸۰۰ نسخه می‌رسید. با مقایسه آمار مرداد ماه سال گذشته با سال جاری به کاهش زیاد شمارگان کتاب برمی خوریم. این مسئله علاوه بر کاهش عناوین کتاب به کاهش شمارگان کتاب به تبع مشکلات ناشی از گرانی کاغذ و سایرملزومات انتشار کتاب در کنار شیوع بیماری کرونا باز می گردد. هرچند طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، اما گویا این طرح‌ها هم تنها مرهمی بر آلام نشر کشور بود و رونق دوباره بازار نشر را به همراه نداشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.