سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرآبادی فراهانی در تذکری در صحن علنی مجلس:

کمیسیون‌ها نمی‌توانند اعلام کنند وزیر مردود است/ نیکزاد: کمیسیون‌ها می توانند درباره وزرا اعلام نظر کنند

نماینده مردم قم در مجلس به بیان انتقاداتی درباره اقدامات کمیسیون های تخصصی مجلس برای اعلام مردودی و یا پذیرش وزرای پیشنهادی پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یک شنبه ۳۱ مرداد مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای ماده ۲۰۲ گفت: کمیسیون‌ها بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس موظف هستند بعد از بررسی صلاحیت وزرا، انطباق مدارک و تطبیق برنامه‌های آن‌ها با اسناد بالادستی ظرف یک هفته گزارش خود را به صحن بدهند.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم افزود: بر اساس اصلاحاتی که در آیین نامه شد کمیسیون باید صلاحیت افراد را هم بررسی کند. بحث بروز مشکل در انطباق مدارک را هم قبلا داشته ایم و یا وزرا می‌گفتند فلان سابقه را داریم که بعد از بررسی مشخص می‌شد دارای این سوابق نبودند.

امیر آبادی فراهانی خاطر نشان کرد: علاوه بر این کمیسیون‌ها وظیفه انطباق برنامه های آن‌ها با اسناد بالادستی را هم دارند. کمیسیون باید بررسی کند که این برنامه تا چه حد با اسناد بالا دستی انطباق دارد.

نماینده مردم قم گفت: اصلا کمیسیون‌ها نمی‌توانند بگویند فلان وزیر مردود، فلان وزیر مشروط و مطلوب است. کمیسیون‌ها باید برسی صلاحیت، انطباق مدارک، بررسی سوابق افراد و برنامه‌ها را با اسناد بالادستی تطبیق دهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: برخی کمیسیون‌ها در جلسات خود برای وزرای پیشنهادی رای گیری هم کرده اند. کمیسیون‌ها طبق این ماده همچنین اختیاری ندارند و صحن باید برای اعتماد یا عدم اعتماد تصمیم بگیرد.

نیکزاد نائب رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: اگر کمیسیون اظهار نظر نکنند ارجاع به کمیسیون برای بررسی صلاحیت و سایر مسائل معنی ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بررسی سوابق، صلاحیت، برنامه ها، تطبیق با اسناد بالادستی را کمیسیون انجام می‌دهد و به اطلاع صحن می‌رساند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.