سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای ۱۲۰۹ واحد خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون مازندران از اهدای یک هزار و ۲۰۹ واحد خون در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ذوالفقار تقوی نسب مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی اهدا شده است، گفت: ذخایر خونی به حد متوسط رسیده است.

او میزان مراجعه افراد را در تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و ۵۱۳ نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۲۰۹ نفر اهدای خون داشتند و وضعیت ذخایر به حد متوسط رسیده است.

تقوی نسب با بیان اینکه وضعیت ذخایر خونی قبل از محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی کاهش یافته بود، گفت: کمبود‌ها در روز‌های گذشته تاحدودی جبران شده است.

او با بیان اینکه پویش نذر خون از اول محرم شروع شد و تا اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: در قالب این پویش، تمامی ۱۱ مرکز اهدای خون باز هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز به اهدای خون بپردازند.

مدیرکل انتقال خون مازندران درباره تمهیدات صورت گرفته در دوران شیوع کرونا، گفت: مردم می‌توانند قبل از مراجعه با رجوع به سایت نوبت دهی خون، برای اهدای خون ثبت نام کنند.

تقوی نسب افزود: همچنین نسبت به رعایت بهداشت در مراکز انتقال خون توجه ویژه‌ای داریم و تاکنون سابقه نداشته در مراکز اهدای خون، فردی به کووید مبتلا شده باشد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.