سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بستری کودکان کرونایی در بیمارستان اکبر مشهد

همزمان با پنجمین پیک طغیان ویروس کرونا تعداد کودکان بستری شده دارای علائم بیماری در بیمارستان اکبر مشهد سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد بدون اشاره به آمار کودکان بستری شده در بیمارستان اکبر گفت: افزایش جمعیت کودکان کرونایی و یا دارای علائم ویروس کرونا در موج پنجم کرونا در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد نشان می‌دهد که طغیان سویه دلتا ویروس در مقایسه با موارد پیشین طغیان ویروس کرونا افزایش قابل توجهی داشته است.

او افزود: موارد شدید ابتلا به ویروس کرونا در پیک‌های پیشین تنها مربوط به کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بود، اما در پنجمین موج طغیان کرونا کودکان بدون هیچ بیماری زمینه‌ای نیز به شکلی شدید کرونایی شده‌اند، یک بخش دیگر از بیمارستان کودکان اکبر مشهد بخاطر افزایش تعداد کودکان بیمار کرونایی به مجموع بخش‌های بستری بیماران کرونایی افزوده شد.


بیشتر بخوانید


رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد ادامه داد: کودکان مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند منبع و منشاء انتشار بیماری به دیگران باشند بنابراین والدین آن‌ها می‌بایست در وضعیت فعلی توجه و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

جعفری بیان کرد: بیشتر کودکان اخیرا مبتلا به کرونا به دنبال حضور در جمع‌های خانوادگی و دورهمی‌ها به این ویروس آلوده شده‌اند، بسیاری از والدین با تصور اینکه در دورهمی‌های خانوادگی در برابر بیماری کرونا امنیت دارند مراقبتی از فرزندان خود نمی‌کنند.

او تصریح کرد: استفاده از ماسک بهداشتی صورت، رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیشگیرانه، حفظ فاصله فیزیک در اجتماع و اجتناب جدی از حضور در هرگونه دورهمی از موثرترین راهکار‌ها برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.