سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ مسجد با ۴۰ روحانی در اسدآباد

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: تنها از ۱۵۰ مسجد در شهرستان، ۴۰ مسجد روحانی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مسجد بدون روحانی را همانند مدرسه بدون معلم است، گفت: در شهرستان اسدآباد با وجود داشتن ۱۵۰ مسجد تنها ۴۰ روحانی دارد.

او افزود: از این مساجد تعدادی به دلیل حضور روحانی و مبلغین فعال و تعدادی نیمه فعال هستند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مسجد مکان و محلی برای نشر معارف دین اسلام است، گفت: این مساجد بر دو اساس اهل‌بیت (ع) و مکتب قران استوار است که این دو منبع احکام و شریت اسلامی هستند.

او با بیان اینکه پایگاه‌های مساجد به پایگاه‌های مقاومت بسیج تبدیل شده اند افزود: بسیجیان در این پایگاه‌ها بخشی عمده‌ای از فعالیت فرهنگی در مساجد عهده‌دار هستند.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه از دیگر پایگاه‌های که در مسجد فعال هستند و فعالیت هنری فرهنگی دارند، کانون‌های فرهنگی هنری زیرمجموعه ارشاد هستند، افزود: این کانون‌ها با اقشار جوان در ارتباط هستند و به دلیل کمبود منابع و اعتبارت در سال‌های اخیر روبه تعطیلی رفته‌اند.

او هیأت‌های مذهبی را از دیگر مجموعه‌های دانست که در مساجد فعال هستند، افزود: این هیأت‌ها عهده‌دار برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در مساجد هستند که روحانیون نقش هدایتگری را در این هیئت‌ها دارند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.