سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین از هرج‌ومرج در فرودگاه کابل خبر داد + فیلم

منابع خبری با اشاره به وضعیت کنونی در افغانستان، از شلوغی و ازدحام در فرودگاه کابل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در گزارشی مدعی شد شهروندان افغان از شلوغی و هرج‌ومرج در فرودگاه کابل خبر دادند.

این نشریه با بیان آن‌که سیستم ساماندهی شده‌ای در فرودگاه کابل نیست و افرادی که به این فرودگاه می‌رسند روز‌های متمادی در آن‌جا محبوسند، افزود: «در چندین روز گذشته برخی شهروندان افغان مقابل درب‌های بسته فرودگاه تجمع کردند تا شاید راهی برای خروج خودشان بیابند.»

یکی از افرادی که در حال حاضر در این فرودگاه به سر می‌برد در این باره اعلام کرد: «تاکنون حداقل ۱۵ فرد، اعم از کودک و نوجوان را به چشم دیدم که به ضرب گلوله ازسوی طالبان کشته شدند. جمعیت بسیار است و امکان نفس کشیدن هم نداریم. هرروز وضعیت بدتر می‌شود و دیگر غذا و آب هم به اندازه کافی نیست.»

این شهروند افغان که برای او ویزایی ازسوی آمریکا صادر شده است، در بخشی دیگر افزود: «هیچ کسی اجازه خروج ندارد، حتی ما که ازسوی آمریکا ویزا داریم. هیچ کمکی ازسوی واشنگتن نیز به ما نمی‌رسد. به ما اطلاع ندادند چه زمانی پرواز آمریکا می‌رود و به سمت هر دری از فرودگاه که می‌رویم بسته است.»

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

امروز این گروه اعلام کرد از نیرو‌های خارجی که در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان مستقر هستند، حراست می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام طالبان نوشت: «در نظر گرفتن راهی برای خروج از کابل برای نظم و قانون ضروری است. ما قصد داریم اوضاع را بهبود ببخشیم تا در ساعات آتی خروجی همراه با آرامش در فرودگاه کابل فراهم شود.»

پیش از این یک مقام طالبان با بیان آن که این گروه قصد دارد چارچوب حکومتی جدیدی را برای افغانستان در چند هفته آینده ارائه کند، افزود: «آشفتگی در فرودگاه کابل را طالبان ایجاد نکرد، غرب می‌توانست برنامه‌ای بهتر برای تخلیه داشته باشد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
طالبان باید فورا خروج مردم از افغانستان رو از همه مرزها آزاد اعلام کنه
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
طالبان باید فورا یه مرز زمینی باز کنن و مردمو بذارن برن پاکستان