سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از خطر کرونا در شهرستان روانسر تا سالم بودن آب شهرستان سرپل ذهاب

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : خطر کرونا در شهرستان جدی است به گونه‌ای که در تعطیلات سه روزه اخیر ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی‌الدین امینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت : از این تعداد ۵۰ مورد بیمار مثبت سرپایی شناسایی و پنج بیمار مثبت نیز بستری هستند.

او گفت : در حال حاضر هشت بیمار روانسری مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر ادامه داد: متاسفانه با وجود هشدار‌های مداوم نظام سلامت، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شده است.

امینی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، تاکنون یک هزار و ۴۵۷ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که یک هزار و ۱۹۴ نفر به صورت سرپایی و ۲۶۳ نفر نیز پس از بستری شدن در مراکز درمانی مداوا شدند.

او افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۶۰ دُوز واکسن در روانسر برای گروه‌های هدف تزریق شده و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهر از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ آماده تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف است.

او گفت: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پرتردد، برگزار نکردن مهمانی ها، دورهمی‌ها و تجمعات و خودداری از مسافرت‌ها ضروری است تا از این موج خطرناک به سلامت عبور کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: شهرستان روانسر هم اکنون در وضعیت نارنجی از نظر کرونا قرار دارد.

نمونه گیری و آزمایش از آب آشامیدنی چشمه سراب‌گرم

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: نمونه گیری و آزمایش از آب آشامیدنی چشمه سراب‌گرم در این شهرستان انجام شد و بهداشتی و سالم بودن آب مورد تایید قرار گرفته است.

شهرام روشنی‌نژاد افزود: وضعیت آب آشامیدنی شهرستان در پی درخواست مردم مورد بررسی قرار گرفت و از منبع آن که چشمه سراب‌گرم است نمونه گیری و آزمایش انجام شد که موردی از ناسالمی و غیر بهداشتی بودن آن یافت نشد.

او افزود: خزه‌های موجود در آب که توسط مردم مشاهده شده به دلیل عوض نشدن فیلتر‌های آب است و توجیه پذیر نیست و در مکاتبه‌ای که با اداره آب شهرستان انجام گرفت بر لزوم تعویض سریع این فیلتر‌ها تاکید شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: مردم از بهداشتی و سالم بودن آب آشامیدنی شهرستان مطمئن باشند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.