سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بنابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کرمانشاه وارد پیک پنجم کرونا شده و آمار‌ها نشان می‌دهد روند بستری‌ها و ابتلا به این ویروس همچنان رو به افزایش است.

او گفت : انتظاری که در شرایط فعلی از عموم مردم می‌رود حذف مهمانی‌ها و دورهمی ها، به حداقل رساندن ترددها، حذف تردد‌های غیرضروری و استفاده از ماسک به صورت مستمر خصوصا در اجتماعات است.

مرادی افزود: هرکسی که هم علائم سرماخوردگی دارد باید بنا بر ابتلا به ویروس کرونا بگذارد و حتما ۱۴ روز خود را قرنطینه و از حضور در اجتماعات پرهیز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به گرفتن روزانه حدود چهار تا پنج هزار تست کرونا، افزود: این هجم از تست‌ها باعث تاخیر در اعلام نتیجه آن می‌شود و این برای شهر و جامعه خطرناک است.

او ادامه داد: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی و کرونا دارند بهتر است از مراجعه برای انجام تست خودداری و هماهنگونه هم که اعلام شد خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

مرادی ادامه داد: گونه جدید ویروس کرونا دلتا به گونه ایست که احتمال منفی بودن کاذب آن بسیار بالاست به این معنا که ممکن است فردی به این ویروس آلوده شده باشد، اما نتیجه تست وی منفی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از شهروندانی که مشکوک به ابتلا هستند درخواست می‌شود ضمن قرنطینه خود و حتی الامکان پرهیز از مراجعه برای تست گرفتن، اجازه دهند از گروه‌هایی مانند بیماران بستری در مراکز درمانی، زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و اعضای کادر درمان که به افراد مبتلا در ارتباط هستند تست گرفته شود تا پاسخ آن سریعتر و با حداقل زمان اعلام شود.

او گفت: هیچ منع و محدودیتی برای تست گرفتن از اقشار مختلف مردم در استان کرمانشاه وجود ندارد و هر فردی که مایل باشد می‌تواند نسبت به این کار اقدام کند.

مرادی با اشاره به آغاز کار واکسیناسیون در زندان ها، گفت: هیچ محدودیتی برای تزریق واکسن ضدکرونا به این افراد وجود ندارد، اما متاسفانه برخی از آن‌ها تمایلی به این کار ندارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.