سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

ساعاتی قبل بود که خبر عزل رضوانی فر مدیر عامل شرکت شستا که عضوی از سازمان تامین اجتماعی است، فضای رسانه ای را فراگرفت، این خبر به نوعی شاید شوک آور نیز به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شستا شرکتی که این روز‌ها از بورسی شدن و افزایش سرمایه آن صحبت‌های زیادی می‌شود؛ مدت‌ها قبل هم با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده بود.

اما امروز حاشیه برکناری یک مدیر جوان کارآمد از سوی وزیر کار آن هم در روز‌های پایانی کارش، درست در زمانی که وزیر آینده کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای گرفتن رای اعتماد در صحن علنی مجلس حضور دارد، موضوع داغ رسانه هاست.

بعد از برکناری این مدیر، موارد مختلفی درباره دلایل برکناری او در فضای مجازی منتشر شد که بد نیست به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره‌ای شود.

گفته می‌شود که یکی از دلایل برکناری رضوانی فر این است که نهاد بالا دست شستا چندین هزار میلیارد تومان از شستا طلب می‌کند، موضوعی که با مقاومت او در برابر آن و اینکه شستا یک شرکت بورسی است و وجود انبوه سهامداران خرد و مردمی در آن اجازه چنین تصمیم غیرقانونی را به او نمی‌دهد، همراه می‌شود.

اما دلیل بعدی که متاسفانه یکی از آفات پایان دولت هاست، این بود که قریب به ۱۴ نفر که از قبل در شستا سمت‌های موقتی گرفته بودند، درخواست تمدید حکم یا دائمی شدن در شرکت‌های بزرگ را داشتند که آن هم با مخالفت او همراه شده است. از شرکت‌های بزرگ این مجموعه می‌توان به نفت پاسارگاد و پتروشیمی غدیر اشاره کرد؛ و در نهایت تیر خلاص برکناری رضوانی فر با پیگیری چند پرونده مهم فساد در شستا زده می‌شود. گفته می‌شود او با پیگیری حقوقی چند پرونده فساد به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و به نتیجه قضایی رسیدن در این پرونده‌ها مورد فشار از سوی وزارتخانه قرار گرفته است.

از درون وزارتخانه به او هشدار داده شده بود که نسبت به پیگیری این پرونده‌ها اقدام نکند، اما او با بی توجهی به هشدار‌ها پرونده مذکور را پیگیری کرد؛ و در نهایت با تلاش یکی از اعضای هیئت مدیره به هیئت مدیره شستا و امضای سایر اعضا دیگر رضوانی فر عزل و با حکم شریعتمداری شجاعی برهان جایگزین او می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهد در زمان مدیریت رضوانی فر در شستا سود خالص دلاری این شرکت ۸ برابر و سود دهی ریالی آن ۲۵ برابر رشد داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شستا ، بورس ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دزدی شما از تمامی دولتها بیشتر وعیانتر است نه خجالت میکشید ونه شرم میکنید مدام دروغ تحویل مردم میدهید هرکسی وارد بورس شود اشتباه بزرگ میکند همه باید خارج شون
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا رضوانی فر در زمانیکه در شستا بود هم به پرسنل اهمیت میداد هم مواظب بود پول بیت المال هدر نرود و الان که ملکوتی خواه در شستا حکومت می کنه بیایین ببینین چ بریز بپاشی راه انداخته
بهروز
۱۳:۴۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
باسلام واحترام برباشگاه خبرنگاران جوان یعنی در سالهای گذشته درخواستهای ناحق از ایشان نداشته اند و دقیقا موقع تعویض رئیس جمهور درخواست غیرقانونی از ایشان کرده اند.
من آقای رضوانی فر را نمی شناسم اما از تحولات ایشان آگاهم
من ۱۰سال در شرکت فکابودم هنگام ورود آقای جلیل نژاد تولید شیرروزانه ۶۰‌تن وتولیدهرگاوروزانه ۳۱ کیلو بود سال ۹۶‌که من رفتم تولید شیر روزانه ۱۲۰ تن وتولیدروزانه هرگاو۴۱کیلوشده بود ایشان فکاراتبدیل به برندجهانی کرد کودکمپوست تولید کرد شیرخام را وقتی عرضه بیشترازتقاضابودوشرکت های لبنی مفت می خریدندصادرکرد برای پرسنل سالن غذاخوری ساختمان استراحت دوش های فراوان و سالن ورزش احداث کردنخستین گوساله های انجمادجنین آزمایشگاهی راتولیدکرد تولید جنین گاو باروش لقاح آزمایشگاهی ازتخمک گیری تا انتقال رادر فکا انجام دادبزرگترین واحدپرورش نلبسه نه در ایران بلکه در خاورمیانه را راه اندازی کرد بارهافکارادررتبه یک شرکت های سبز قرارداد قسم به خدای یگانه دراین ۲۵ سال سابقه کاریم تاکنون دست پاکتر از و متخصص تراز ایشان ندیده ام ایشان فقط یک پراید داشت زمانی خرید که ۷ میلیون بود من با دلخوری از شرکت فکاجدا شدم ا اما نمی توان ازحق گذشت بله چنین مدیری را از کار برکنار کرد.
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام.به نظر بنذه حقیر این موارد و امثالهم ، همعگی نوعی بازی سیاسی برای به حاشیه بردن مسائل مهمتر روز از یک طرف و از طرف دیگر سرپوش گذاشتن بر تخلفات انجام شده در دوره مسئولیت نام برده می‌باشد.که همگی نیاز به بررسی دقیق و بدور از حواشی دارد.
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام
چرا عزل امثال این آقا را اینقدر بزرگ می کنید؟ مگر سودی برایتون دارد؟ ایشان و امثال ایشان یک فرد متملق دزد هستند، ایشان ضد کارگر و بازنشسته هست. ایشان حتی در اخرین روز کاریش هم از بازنشسته و کارگرها به عنوان یک عده ای ... نام می برد. ایشان فکر می کند که شستا متعلق به پدرش هست ولی نمی داند که شستا متعلق به کارگرها و بازنشسته هست. تنها صاحب اصلی این مجموعه فقط کارگران و بازنشسته ها هستند.
محسن
۲۳:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
آقای رضوانیفر، حداقل به وزیری که گردنت حق داره و داشته خیانت نمیکردی.....
انقدر دنبال پستهای سیاسی هستی که همه چیو فراموش کردی...
Mohsen
۱۶:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
یه تحقیقی راجع به انتصابات هیئت مدیره ها در دو سال گذشته انجام بدید،
محسن
۱۶:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
تمام بازیه رضوانیفره تا یه جوری بتونه با دولت جدید کار کنه....
دو سال هرکاری تونسته فقط جهت منافع خودش کرده، چه انتصاباتی داشته، اونوقت دقیقه نود خودشو کشید کنار.... 8
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
افزایش سود از محل تجدید ارزیابی است اموال و ماشین الاتی که با ارز 600 تومنی از 35 سال پیش خریده بودند را با قیمت روز دلار 25000 تومن ارزیابی کردند و ارزش سهام را بدون ایجاد ارزش افزوده جند برابر کردند
تیم فاسد مالی در شستا و هلدینگهای زیر مجموعه باید تغییر یابند
فروش دفاتر شرکتها و ایجاد سود غیر عملیاتی
فروش اموال به پایین ترین قیمت در زمان اوج قیمت ملک
از عوامل سود حبابی
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خیلی راحت کاش قانونی داشتیم که در ۶ ماه پایانی دولت حق عزل و نصب و برداشت و غیره از رئیس جمهور و همه وزارا مدیران گرفته می شد .
Frid
۰۱:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
سلام برادر عزیز
امثال این آقا را اگر حتی در دقیقه پایانی هم عزل بکنند ، خودش غنیمت است. ایشان حق کارگر و بازنشسته را پایمال کرده است، ایشان خودش را فراتر از کارگر می داند در صورتیکه ولی نعمت ایشان کارگر و بازنشست ها هستند
روحانی سروستانی
۰۹:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
همه اونا باید بساط جمع کنند و بروند
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اینها همش نمایش رضوانی فر هست برای گرفتن پست جدید وگرنه این اقایان دو سال هست در شستا دارن کار میکنن و این مدیرعامل یقه بسته سکوت کرده... مردم اگاه باشید مدیرکل حراست را عزل کرد چون این مطالب را می گفت.
ناشناس
۰۲:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
اقای عبدالملکی فکر کنم مورد خوبی است که شروع کنید تا حق پایمال نشود امتحان خوبی است .... بسم ا....... دستان کثیف را قطع کنید
سعید
۰۲:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله که آقای رئیسی به وعده خود که مبارزه با فساد از سرچشمه بود عمل کنه
ناشناس
۰۱:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
قوه قضائیه ورود کند
حسنک دبیر
۰۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
این کار مثل اینه که یه پروژکتور قوی روی خطاهائی که مثلا میخواسته کسی نفهمه روشن کرده باشه!!!
تازه حالا همه حساس شدن روی این موضوع.
بنظر من یکی از اولین اقدامات وزیر جدید کار باید این باشه که این فرد منصوب شده جدید رو بلافاصله عزل و همان رضوانی فر رو مجددا به همان سمت منصوب و از او بخواهد همان اقدامات و مسیر قبلی را از جمله در پیگیری پرونده های فساد احتمالی با قدرت و قوت ادامه دهد و به او اطمینان دهند که همه جوره از او حمایت خواهند کرد.
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
خدا بداد حق برس
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا راستی
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
فردا سهامش میریزه
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اعدام
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شاید یک نقشه ای باشد که آقای رئیسی دوباره آقای رضوانی را سرکار بیاورد و اصلاح طلبان یک مهره در این سازمان داشته باشند.
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
برخورد شود شدید
ناشناس
۲۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام.خوب همین یک اشکار شدن دزدی بعضی ادمها در درون نظام نشانه چیست؟ چرا حکومت با این گزارش واضح و درست هیچ اقدامی نمیکند؟!!!چرا همه نسبت به حق ملت سکوت کرده اند؟!
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حق بیمه رانندگان باری برون شهری در سال جدید نسبت به سال قبل دوبرابر شده.پس مشخص شد که اضافه پرداختها به جیب چه کفتارهایی میرود.دولت جدید دست این کفتارها را از بیت المال قطع کند.
ناشناس
۲۳:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یکی نیست جلوی باند قدرت و فساد رو بگیره
حل من ناصرا ینصرنا
حق
۲۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
همش چرته
ایشون اگه محترمانه عوض نمیشد یکماه دیگه با فضاحت اخراج میشد.. بنابر این خودش خواسته عوض بشه
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بابا هر کی به هر کیه، هیچ معلوم نیست چه خبره ؛ پراید هر روز یک میلیون گرون میشه
خدوندا به داد ما برس
ناشناس
۲۳:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
جلوی دزدی های زیر مجموعه دولت در دوران روحانی و خاتمی را بگیرید نیازی به افزایش قیمت بنزین و سایر موارد نیست
کیان
۲۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بخور بخوری که توی شستا هست هیجا نیست صاحب هم نداره فقط کارگر و بازنشسته هست که به خاک سیاه میشینند هیت مدیره های بیخودی که فقط حقوق نجومی میگیرند اکثرا هم فک وفامیل وزرا و نماینده های مجلس هستند
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دزدی های برخی از وزیران دولت روحانی و ناکارآمدی دولت وخودش باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد ومحاکمه ومجازات شوند.
ناشناس
۲۳:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ریسی سریع ورود کنه دستگاه های اطلاعاتی و نظارتی هم ورود کنند
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
موضوع پول به ویلموتس توسط چه کسی انجام شد
کمی آگاه باشید
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
افزایش سود بخاطر بالا رفتن نرخ دلار است
بدون دلیل آقای رضوانی فر را مظلوم جلوه ندهید
ایشان تا آخرین لحظه از وزیر اطاعت محض می کرد
آشوب در بازار سهام یکی از عوامل آن شرکت های حقوقی از جمله شستا می باشد
فروش ده ها دفتر مرکزی شرکت های شستا با نازلترین قیمت
انتصاب ده ها نفر از اعضای هئیت مدیره و مدیران میانی با سفارش اطرافیان هئیت دولت سابق
انتصاب افراد در پست های حساس که سیستم های نظارتی به دلایل مختلف اعم از اقتصادی با آن مخالفت نمودند
تعطیلی بعضی از کارخانه ها به بهانه عدم سود دهی
فروش زمین شرکت حمل و نقل آبادان که با پیگیری صدا و سیما متوقف شد
حالا ایشان در دقیقه نود کاری کرده که عزل شود تا بتواند در دولت بعد هم پست مقام خوبی دست و پا کند
لطفاً آگاهانه گزارش تهیه کنید
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
بیمه پرداز تامین اجتماعی
۲۲:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یکی به داد این حق بیمه های ما برسد که این چنین توسط این افراد در حال پایمال شدن هست جناب اقای رییس جمهور و جناب اقای رییس قوه قضاییه بخدا سازمان تامین اجتماعی و شستا حق الناس هست لطفا از حق و حقوق ما کارگران که چشم امیدمان به این سازمان هست حراست و نگهداری کنید این هم یک میدان اگر مرد میدان هستید یا علی ...
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
بهترین کار این که شرکت های مثل نفت پاسارگاد رو از زمان انتصاب مدیر عامل و برخی اعضا هیات مدیره مورد بررسی قرار دهند و برخورد شدید الحن با حراست این مجموعه های پایین دستی که بدون هیچ اطلاعاتی و صرفا با رانت وارد می شوند. لطفا پیگیری
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
باسلام هنوز دولت قبلی دست بردار نیست تا کی قاپیدن را میخواهد ادامه دهد
محمدی
۲۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
دکتر رئیسی کجایی
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
شریعتمداری رو باید محاکمه کنند
کارشناس
۲۲:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اگر که سود دلاری ۸ برابر شده به خاطر افزایش ۸ برابری نرخ دلار هست. بررسی کنید ببینید قبل از شستا و در مجموعه های دیگر هم تونسته سود چند برابری بده... لطفا قضاوت غیر منطقی ممنوع
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سود ریا لیش چی ؟ اون بخاطر افزایش قیمت ریال بوده ؟
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
افزایش سود از محل تجدید ارزیابی است اموال و ماشین الاتی که با ارز 600 تومنی از 35 سال پیش خریده بودند را با قیمت روز دلار 25000 تومن ارزیابی کردند و ارزش سهام را بدون ایجاد ارزش افزوده جند برابر کردند
تیم فاسد مالی در شستا و هلدینگهای زیر مجموعه باید تغییر یابند
فروش دفاتر شرکتها و ایجاد سود غیر عملیاتی
فروش اموال به پایین ترین قیمت در زمان اوج قیمت ملک
از عوامل سود حبابی
ناشناس
۲۱:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا که ...
سید
۲۱:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
در نامه نوشته عدم تایید حراست ، میشه روشن کنید حراست کیا هستند و تابع کجا هستند
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
کجایند مسؤلین قوه قضائیه و سازمان بازرسی
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
جناب رییس جمهور لطفا ورود کنید
رضا
۲۱:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
از قوه قضاییه خواهش میکنم پیگیری کند
س
۲۱:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
خیر
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام این اتفاق یعنی اقای رضوانی سکوت نکردی اخرش بخاطر منافع خودمون شما را عزل کردیم
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
واقعا که حالا کم کم مقصرین پیدا میشن
ناشناس
۲۱:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام باید این برکناری رو زیر ذره بین قرار داد حتی پشت پرده جریانی بوده که تو این زمان چنین تصمیمی گزفتن.والا کارنامه ایشان مشخص هست اگر دلیل قاتع کننده ای وزیر وقت دارن بصورت شفاف بیان کنند تا همه بدونیم که چه اتفاقی تو سازمان شستا افتاده هست
حسین
۲۱:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مملکت آدم حسابی می خواهد
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
ظاهرا" آقای رضوانی فر همان آدم حسابی است که تا دقیقه ۹۰ در برابر فشارهای وارده مقاومت کرده از این افراد باید تمام قامت حمایت کرد
ناشناس
۲۱:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
وای از دست این شریعتمداری....
خدا خودش یه فکری براش بکنه...
ناشناس
۲۱:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
این نا عدالتی را دیدیم و شنیدیم که با پرونده سازی این فرد را از سمتش غزل کردن حالا چه کسی بایدبه وضعیت شستا رسیدگی کند
ناشناس
۲۱:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
یکی حرف راست بزنه ببینیم کی به کیه. خسته شدیم بابا.
ناشناس
۲۲:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
اینکه در لحظه آخر دارا بودن قدرت فردی را عزل میکنند نشان میدهد فرد معزول محق بوده والا صبر میکردند تا نفرات بعدی قضیه را بررسی کنند این خود نشان میدهد مسئولان فعلی نگران از بررسی های آینده میباشند