سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان: از نیرو‌های خارجی در فرودگاه کابل محافظت می‌کنیم

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که از نیروهای خارجی مستقر در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان محافظت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گروه طالبان اعلام کرد از نیروهای خارجی که در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان مستقر هستند، حراست می‌کند.

در بیانیه‌ این گروه آمده است: «ما از نیروهای خارجی فرودگاه کابل محافظت می‌کنیم زیرا تأکیدمان بر "خروج همراه با آرامش" است.»

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام طالبان نوشت: «در نظر گرفتن راهی برای خروج از کابل برای نظم و قانون ضروری است. ما قصد داریم اوضاع را بهبود ببخشیم تا در ساعات آتی خروجی همراه با آرامش در فرودگاه کابل فراهم شود.»

این مقام همچنین افزود: «هزاران نیروی غربی در فرودگاه کابل حضور دارند و ما از آن‌ها نیز محافظت می‌کنیم. مذاکراتی با کارمندان ارشد سابق درباره بحران مالی و بازگشایی بانک‌ها در حال انجام است.»

این در حالی است که روز گذشته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی در افغانستان، اعلام کرد که اغلب افغان‌ها نمی‌توانند این کشور را ترک کنند و آن‌هایی که در معرض خطرند هیچ راه فراری ندارند.

به تازگی وزرای دفاع ایتالیا و آلمان و وزیر خارجه اسپانیا  نیز از اقدامات خود برای خروج نظامیان و اتباع خارجی از افغانستان خبر دادند.

واشنگتن و لندن نیز هفته توافق کردند نشست مجازی سران گروه ۷ در روز‌های آتی برای بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان برگزار شود تا از بحران انسانی در این کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
نگفتن فعلا ؟