سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۷ هزار پرس غذا در ایام سوگواری عزای حسینی

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک از پخت و توزیع هفت هزار پرس غذای نذری همزمان با ایام سوگواری عزای حسینی در روز عاشورا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف سلیمانی منفرد مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک با تسلیت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران وفادارش گفت: نذری‌های ماه محرم یکی ازبخش‌های ویژه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و زمینه را برای انجام خیرات و اطعام عزاداران حسینی فراهم می‌کند.

او افزود: مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با اعتقاد بر اینکه نذری حضرت سیدالشهدا علیه السلام مایه‌ی خیر و برکت زندگی می‌باشد، در طول سال، در مناسبت‌ها از جمله: محرم و صفر بویژه دهه‌ اول محرم، تاسوعا و عاشورا، تلاش وافری در تهیه و تقدیم نذری به مردم نموده و خود نیز از نذری‌ها مردمی بهرمند می‌شوند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بسیاری از مردم مومن، تهیه و توزیع نذری، اطعام و خیرات را نه فقط مایه‌ی خیر، برکت و ثواب دانسته، بلکه یک کار فرهنگی، معنوی، موثر و ارزشی می‌دانند که به لطف خدا مشکلات اقتصادی نتوانسته بر کم رنگ کردن این امر مهم تأثیری داشته باشد.

سلیمانی منفرد ادامه داد: در مناسبت‌ها نیمه شعبان، ضیافت افطاری در ماه مبارک رمضان، دهه ولایت، ایام فاطمیه، محرم و صفر، ... خیل مردم ارادتمند به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام با برپایی ایستگاه‌های صلواتی چای، شربت و غذای نذری توزیع می‌کنند.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک ادامه داد: از سال گذشته با شیوع بیماری منحوس کرونا پخت غذای نذری با رعایت اصول کامل بهداشتی انجام و در کنار این اقدام ارزشمند، درلبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با کمک خیرین، کار خدا پسندانه کمک مومنانه، تهیه بسته‌های معیشتی و تقدیم به نیازمندان را در برنامه‌های کاری خود قرار دادند.

سلیمانی منفرد به تهیه و توزیع غذای نذری اشاره کرد و گفت: به همت هیئت رزمندگان اسلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و مردم خیر و ولایتمدار اشکفتک در استمرار پخت و توزیع غذای نذری ، در روز عاشورای حسینی هم اقدام به پخت ۷ هزار پرس غذا نمودند و با تشکیل ۱۷گروه ۴نفره غذا‌های گرم نذری درب منازل، تقدیم مردم ارادتمند به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در غرب شهرکرد شد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.