سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تریلر فیلم «زالاوا» از کردستان در جشنواره فیلم ونیز منتشر شد

تریلر فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری فیلمساز کردستانی که در بخش هفته منتقدین جشنواره ونیز ایتالیا اکران می‌شود منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فیلم زالاوا که به تهیه‌کنندگی سمیرا برادری و روح‌الله برادری در کردستان فیلمبرداری شده است، از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ با سه نمایش، برای جوایز سی و ششمین دوره هفته منتقدین فستیوال فیلم ونیز و جایزه شیر آینده رقابت می‌کند.

فیلم «زالاوا» با الهام از ماجرایی که در واقعی‌بودن آن تردید وجود دارد ساخته شده است؛ ماجرایی که احتمالا نیمی از آن از نظر اهالی کردستان، واقعی و ترسناک است.

اتفاقات فیلم در در دهه پنجاه خورشیدی روی می‌دهد و راوی اتفاقی است که مردم گمان می‌کنند به جن ارتباط دارد و باعث ترس آن‌ها شده است و رئیس پاسگاه تلاش می‌کند تا امنیت را به روستا بازگرداند.

«طرح و فیلمنامه» زالاوا در سال ۲۰۱۹ توانست در بازار آسیایی فیلم هنگ‌کنگ، جایزه حمایت خانه فیلم کره‌جنوبی را از آن خود کند تا روایت نوینی از ژانر وحشت در سینمای ایران شکل بگیرد.

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری از کردستان در اولین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم "ونیز" به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش در‌می‌آید.

فیلم سینمایی «زالاوا» موفق شد سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول (ارسلان امیری)، سیمرغ بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی‌سام) و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری (محمد رسولی) را در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: جشنواره ، اکران فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.