سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

به شدت نگران روستا‌ها در زمینه کرونا هستیم

دکتر جمالیان در ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی گفت: با مشاهده تجمعات بسیار نگران روستا‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روز‌های گذشته شاهد تجمعات بسیار زیاد در روستا‌ها بودیم و و همین باعث شده است که به شدت نگران روستا‌ها باشیم.

جمالیان با اشاره به اینکه برخی از بخشداران و مسئولان در مراسم‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند افزود: این امر باعث می‌شود که دیگر انتظاری از مردم نداشته باشیم.

او اضافه کرد: مقرر بود برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شربت و چای ممنوع باشد که این امر در مرکز شهر متوقف شد، ولی در حواشی شهر این ایستگاه‌ها فعال بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به بیمار شدن ۴۵ نفر از پرستاران استان با وجود کمبود‌های نیروی پرستاری و دارویی، افزود: در حال حاضر این تعداد پرستار از پروسه درمان خارج هستند.

او ادامه داد: اگر علاوه بر این بحران، بحران دیگری بروز کند، جمع کردن شرایط سخت خواهد بود، اینجا برای مدیریت اپیدمی جمع شده ایم، اما برخی از صحبت‌های مدیران حاکی از آن است که تصور درستی از مدیریت اپیدمی ندارند.

جمالیان تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها گروه‌های دو، سه و چهار با ضریب ۲۰ تا ۳۰ درصد فعال بودند و در بحث مدیریت اپیدمی اگر ۳۰ درصد رعایت نکنند، همین ۳۰ درصد کل منطقه را آلوده می‌کنند

او تاکید کرد: زمانی که مرکز شهر اراک رفتاری مناسب دارند، اما حاشیه شهر رفتاری دور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند تمام زحمات ۷۰ درصد جامعه را از بین می‌برند، چون ویروس در یک نقطه ماندگار نیست بلکه به راحتی پخش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته گذشته یک نوجوان ۱۶ ساله از دست دادیم و نباید رفتار‌ها و صحبت‌ها به شکلی باشد که گویی فقط عملکرد دانشگاه دچار نقص است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.