سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیسبوک درباره انتشار محتواهای پربازدید پنهان کاری می کند

شبکه اجتماعی فیسبوک در سه ماه اول سال جاری میلادی می خواست گزارشی درخصوص محتوای پربازدید منتشر کند اما به دلیل تاثیر بد بر جامعه آن را منتشر نکرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ چهارشنبه هفته گذشته ، فیسبوک گزارشی درباره پربازدیدترین محتوای این پلتفرم در سه ماهه گذشته در ایالات متحده منتشر کرد. این اولین بار بود که فیسبوک چنین گزارشی را منتشر کرد. اما طبق گزارش نیویورک تایمز ، فیسبوک در سه ماهه اول سال 2021 بر روی گزارشی مشابه کار می کرد که تصمیم گرفت آن را به اشتراک نگذارد ، زیرا ممکن است بازتاب بدی برای این شرکت داشته باشد.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از گزارش منتشر نشده فیسبوک

نیویورک تایمز که نسخه ای از این گزارش را بدست آورده ، می گوید که پربیننده ترین لینک در فیسبوک مربوط به یک گزارش خبری بود که تیتر آن به گونه ای تنظیم شده بود که تزریق واکسن کرونا را علت مرگ یک پزشک فلوریدایی نشان می داد. همچنین این گزارش در نشریه The South Florida Sun Sentinel منتشر شده بود.

فیسبوک روی انتشار این گزارش کار می کرد، اما طبق ایمیل هایی داخلی که بین مدیران این شرکت رد و بدل شده بود، قرار بود این گزارش به طور عمومی منتشر شود و مدیران معتقد بودند این محتوا ممکن است یک بحران روابط عمومی ایجاد کند و بنابراین باید این گزارش بایگانی شود.

اندی استون ، سخنگوی فیسبوک در بیانیه ای گفت: "ما در نظر داشتیم که گزارش را زودتر منتشر کنیم ، اما از آنجا که می دانستیم مورد توجه همگان قرار خواهد گرفت، می خواستیم ابتدا اصلاحاتی در سیستم بررسی و گزارش خودمان ایجاد کنیم." استون همچنین نظر شولتز را در مورد اینکه آیا فیسبوک باید این گزارش را منتشر کند ، توضیح داد و گفت که شولتز از انتشار این گزارش حمایت می کند.

هفته گذشته، هفته شلوغی برای فیسبوک بود. علاوه بر انتشار گزارش مربوط به پست های پربیننده، مجبور است با شکایت اصلاح شده ضد تراست که از طرف کمیسیون تجارت فدرال علیه این شرکت ثبت شده است نیز مبارزه کند.

البته فیسبوک هنوز دلیل انتشار گزارش پربازدیدترین محتوا در هفته گذشته را اعلام نکرد. اما به تازگی با انتقادات و بررسی های دقیقی درباره اطلاعاتی که با دولت و مردم به اشتراک می گذارد و به خصوص درباره محتوای جعلی درباره واکسن ها و ویروس ها مواجه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.