سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اجرای محدودیت‌های کرونایی؛

۶۵ هزار بازرسی از اصناف سیستان و بلوچستان انجام شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اعمال محدودیت‌های کرونایی طی چهار ماه اخیر ۶۵ هزار بازرسی از اصناف استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،داوود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن  و  تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تمامی پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا طی مدت اعلام شده در سیستان و بلوچستان ۱۴ هزار و ۴۱ بازرسی در قالب ۶۹۹ گشت مشترک نظارتی با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۶۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۵۰ میلیارد ۳۱۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۸۶ تومان در حوزه قاچاق کالا در این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در بخش مشارکت مردمی نیز در این مدت ۷۷۸ مورد گزارش مردمی در سیستان و بلوچستان از طریق مراجعه حضوری به ادارات صنعت، معدن، تجارت سیستان و بلوچستان، تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ و درگاه وب سایت www.۱۲۴.ir دریافت شده است.

شهرکی افزود: از کل گزارشات مردمی دریافتی در این مدت و پس از بررسی بازرسان تعداد ۲۰۰ مورد متخلف، تعداد ۳۳۳ مورد غیر متخلف و ۴۴ گزارش نیز منجر به رضایت شاکی شده است.

وی ادامه داد: تمامی گزارشات مردمی دریافتی در چهار ماهه امسال مربوط به گرانی بوده در خصوص کمبود کالا هیچ گزارشی اخذ نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در بازه زمانی اعلام شده در حوزه آرد و نان در کل استان سه هزار و ۸۹۵ بازرسی انجام که منجر به تشکیل ۱۸۹ پرونده به ارزش افزون‌بر ۳۴۹ میلیون تومان شده است.

وی بیان کرد: مردم شریف سیستان و بلوچستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گران‌فروشی، احتکار، کم فروشی، فروش کالا بدون درج قیمت، فروش کالا تاریخ گذشته، مشاهده انبار‌های بی نام و نشان کالا، عدم تعهد در ارائه خدمات، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برخورد نامناسب فروشنده با مشتری مراتب را از روش‌های تماس تلفنی با سامانه۱۲۴، ثبت گزارش از طریق ورود به وب سایت www.۱۲۴.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات صمت و تکمیل فرم گزارش، اطلاع تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی بازرسان سازمان گزارشات بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.