سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار پاکپور:

موازی‌کاری‌ها برای حل مشکلات منطقه سیستان باید رفع شود

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: موازی کاری مهمترین مشکل در حل مسائل سیستان است و این مساله با هماهنگی بین بخشی باید حل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در سفر به زاهدان  با اشاره به اقداماتی که سپاه برای منطقه سیستان انجام داده و ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) گفت: با توجه به وضعیتی که حاکم بود تقریبا در سفر ۲۴ روز پیش به شمال سیستان و بلوچستان بعضی اقدامات به صورت اورژانسی انجام شد.

وی افزود: امروز با توجه به گزارشاتی که از قرارگاه و سپاه کسب کردیم خیلی از آن اقداماتی که در منطقه سیستان تصمیم گرفته شده بود یا انجام و یا در حال اجراست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در آنجا چند موضوع به عنوان مسائل اساسی و مشکل مهم منطقه دیده شد و به این هدف رسیدیم که باید به سرعت پیگیری و در یک فرصت کوتاه یک ماه به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: بعضی روستا‌هایی که در منطقه هیرمند و بخش قرقری بود مشکل مواد غذایی داشتند که با توجه به اینکه برادران ما در منطقه، قرارگاه قدس و سپاه سیستان وبلوچستان بسته‌هایی آماده کرده بودند این بسته‌ها به عنوان بسته‌های معیشتی در منطقه توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد.

سردار پاکپور بیان کرد: نکته دوم بحث آب و مشکلاتی بود که در بعضی روستا‌های منطقه قرقری وجود داشت از تانکر‌های آب سیار استفاده کردیم از اینرو تانکر‌های ۲۰هزار لیتری، ۳۰هزار لیتری و ۱۸ هزار لیتری در منطقه راه‌اندازی شد و از سایر مناطق که آب داشت به آنجا انتقال دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از روستا‌های منطقه سیستان ساختمان‌هایی بودند که تانکر برای ذخیره آب نداشتند که به آن روستا‌ها نیز تانکر داده و در منازلشان نصب شد و با همین تانکر‌های سیار این تانکر‌ها را نیز پر کردند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بعضی از مردم منطقه سیستان مشکلات درمانی داشتند که قول دادیم یک بیمارستان سیار تخصصی در این منطقه مستقر کنیم تا بتواند اقدامات درمانی را در آنجا شروع کند.

وی ادامه داد: از اینرو یک بیمارستان تخصصی سیار در منطقه سیستان مستقر شد، ولی به لحاظ اینکه پراکندگی روستا‌ها در آنجا زیاد بود تیم‌های پزشکی متخصص تشکیل شد و خودشان به روستا‌ها مراجعه کردند.

سردار پاکپور افزود: این بیمارستان سیار یک بیمارستان تخصصی بود که از همه تخصص‌ها در آن حضور داشتند و تیم‌هایی که به روستا‌ها اعزام می‌شدند پایش را در این منطقه به طور کامل انجام می‌دادند و اگر نیاز بود خود آن تیم پزشکی کار درمانی را انجام می‌داد و اگر احیانا بیمار یا فردی بود که بیماری‌اش را آنجا نمی‌توانستند درمان کنند آن بیمار را به بیمارستان نبی اکرم زاهدان یا بیمارستان‌های دیگر با هزینه سپاه انتقال می‌دادند.

وی اظهارداشت: همچنین بعضی از خانه‌هایی در منطقه سیستان نیازمند بازسازی بودند و برخی از آن‌ها نیاز به ساخت مجدد داشتند که این کار شروع و هم‌اینک نیز در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: یک بیمارستان تخصصی سیار در منطقه صفر مرزی کشتگان سراوان برپا کردیم که این بیمارستان تقریباً ۱۰روز در این منطقه مستقر بود و طی این مدت ۱۴ هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.