سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش حدود سه برابری مساجد نسبت به دوران پیش از انقلاب/وجود ۱۲۵۰ مسجد در استان کرمانشاه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار مسجد در سراسر کشور داریم که نسبت به دوران پیش از انقلاب حدود سه برابر افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار مسجد در سراسر کشور داریم که نسبت به دوران پیش از انقلاب حدود سه برابر افزایش یافته، اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

او گفت : استاندارد مسجد در جهان اسلام وجود یک مسجد به ازای هر هزار نفر جمعیت است و باید به ازای هر هزار نفر جمعیت یک مسجد داشته باشیم که متاسفانه اینطور نیست.

او افزود: در حال حاضر در برخی شهرک‌های جدید بعضا به ازای هر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت یک یا دو مسجد داریم که بسیار کم است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲۵۰ مسجد در استان کرمانشاه افزود: از این تعداد ۵۰۰ مسجد مربوط به اهل سنت است و این آمار نشان می‌دهد که نسبت به جمعیت شیعیان تعداد مساجد استان بسیار کم است.

او ادامه داد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم با همین هدف و رویکرد پا به عرصه وجود نهادند و در حال حاضر بیش از ۳.۱ میلیون نفر در سراسر کشور در این کانون‌ها عضو هستند.

کلات پور گفت: در استان هم اکنون ۲۶ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: آنچه مهم است این است که ما به تنهایی نمی‌توانیم مساجد را به کارکرد اصلی شان برگردانیم و نیاز است که موازی کاری‌های فرهنگی و ... کنار گذاشته شده و همه فعالیت‌های فرهنگی و ... در مساجد دوباره از سر گرفته شوند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.