سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرماندهی سپاه استان قم عنوان کرد؛

محرومیت زدایی از محلات قم با محوریت مساجد

سردار موحد گفت:از ابتدای شیوع کرونا در محلات قم با محوریت مساجد،برنامه‌های متنوع محرومیت زدایی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سردار موحد ،جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع )استان قم ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مساجد  در سازمان بسیج محلات برگزار شد،ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدلله الحسین (ع) و درود بر روان امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به جایگاه و اهمیت مسجد از صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: مسجد قلب تپنده دین و رابط زمین و آسمان است و نخستین اقدام پیامبر اکرم (ص) بعد از تشکیل حکومت در مدینه احداث مسجد به عنوان محلی برای شروع حکومت و مشورت با مسلمین بود.


او در ادامه  با اشاره به نقش مساجد در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی افزود: حضور علما و اقبال جوانان پیش از انقلاب ،مسجد را به عنوان مرکزی برای آگاهی و افشای اسرار سردمداران رژیم قرار داد.


سردار موحد  در ادامه از جایگاه مساجد برای تقویت روحیه و تهییج مردم در دفاع از جمهوری اسلامی یاد کرد و مساجد را محل کمک‌های مادی و معنوی و پشتیبانی از رزمندگان دانست.


جانشین فرماندهی سپاه علی بن ابیطالب (ع )استان قم  در بخش دیگری از سخنان خود  به تشریح نقش مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت:  به مساجد فعال و در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب  نیاز است؛ همان طور که  رهبر معظم انقلاب فرمودند از مهم ترین ویژگی مساجد این است که باید مظهری از آمیختگی دنیا و آخرت و عرصه جهاد علمی و پایگاه سیاست باشد.


او در ادامه از  توانایی مساجد در شکل گیری  محلات اسلامی  سخن گفت و  افزود:مساجد باید محل خیرات و برکات برای اهالی آن باشد و رابط اقشار مختلف شود و از نخبه تا حتی نوزادان از آن بهره‌مند شوند.

سردار موحد گفت: از ابتدای شروع کرونا شهر قم به ۱۲۰ محله با محوریت مسجد تقسیم شد که در این محلات برنامه‌های متنوعی در جهت  محرومیت زدایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و برنامه‌های آموزشی به مرحله اجرا درآمد.

او توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌ های نیازمند ،بازسازی ۱۳۰ باب منزل، پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اجاره بها برای خانواده‌های بی بضاعت، تامین ۴۸۰ جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان، آزادی ۵۲ زندانی بدهکار در محلات را از مهم‌ ترین فعالیت‌های این طرح  برشمرد.


روز ۲۱ اوت مصادف با ۳۰ مرداد در پی حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و به آتش کشیدن آن ،روز جهانی مساجد نامیده شده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.