سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تربیت دانشجویان عمل گرا برای پاسخ به نیازهای جامعه اهمیت دارد

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: تربیت دانشجویان عمل گرا برای پاسخ به نیاز‌های جامعه حائز اهمیت است و دانشگاه‌ها در این زمینه متمرکز هستند.

علیرضا فارسی معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش دانشجویان خلاق در امور دانشگاهی اظهار کرد: یکی از اهداف ما پیش بردن همین موضوع بوده و سیاست آموزشی کشور و دانشگاه‌های نسل چهارم هم همین موضوع است.

او افزود: دانشگاه نسل چهارم ضمن پرداختن به سه موضوع آموزش، پژوهش و کارآفرینی، ماموریتی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی دارند و بی توجهی به این موضوع می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را برای جامعه به ویژه برای جوانان به همراه داشته باشد.

فارسی تصریح کرد: به عبارتی دانشگاه‌ها علاوه بر کارکرد‌های قبلی باید بتوانند در پاسخگوی به نیاز‌های جامعه نیز فعال باشند. برای تحقق این امر تربیت دانشجویانی عمل گرا برای پاسخ به این رسالت اهمیت دارد. البته ایجاد فرصت ها، تقویت زیرساخت ها، بازنگری در دروس و سرفصل‌های درسی از الزامات این موضوع بوده که برخی در وزارت عتف و دانشگاه‌ها در دست اقدام است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: لذا تلاش معاونت دانشجویی و دانشگاه با فعال کردن همه‌ی سرمایه‌های فکری، اجتماعی، مالی، علمی و انسانی این است که بیش از پیش نسلی را تربیت کند که حداکثر توان پاسخگویی به نیاز‌های مبتنی بر علم و دانش جامعه را داشته باشند.

راهکارهایی برای ارتقای نقش دانشجویان در دانشگاه و امور جامعه

او اظهار کرد: برای این موضوع با راهکار‌هایی مانند: سپردن امور دانشگاه به خود دانشجویان و تمرین و کسب تجربه ولو با پرداخت هزینه‌های آزمون و خطایشان تا جایی که به مدیریت دانشگاه و تحصیل دانشجویان لطمه وارد نشود، تقویت کارورزی با ایجاد ارتباطات برون سازمانی به ویژه با صنعت، توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت، حمایت از نوآوری و اختراع، برگزاری دوره‌های کاربردی در دانشگاه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد، راه اندازی مرکز فنی و حرفه‌ای در خود دانشگاه برای یادگیری و کسب حداقل یک مهارت علاوه بر اخذ مدرک دانشگاهی و تلاش به هدایت دانشجویان به یادگیری و انتقال فناوری به جامعه به جای صرفا انتقال دانش باشد.

فارسی اضافه کرد: البته لازم به ذکر است که اخیرا در دانشگاه شهید بهشتی اقداماتی در حوزه‌های فوق انجام شده است، به طور مثال ایجاد اشتغال از راه دور برای ١٠٠٠ نفر از دانشجویان، واگذاری اداره فضا‌های ورزشی و رفاهی به دانشجویان، حضور دانشجویان در مراکز رشد و ... نمونه‌ای از این‌هاست که شاید شروعی بر اقدامات آتی باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی در پایان گفت: انشاالله با تحقق برنامه های دانشگاه نسل چهارم و تحرک بیشتر، خود دانشجویان شاهد تاثیرگذاری و نقش آفرینی بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی در حل مشکلات جامعه و کمک به تبدیل شدن ایران اسلامی به کشوری فرصت ساز و توسعه یافته باشیم.


بیشتر بخوانید

جزئیات پرونده بازداشت عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

جزئیات فرصت مطالعاتی برای دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه شهید بهشتی

شرایط واگذاری خوابگاه به دانشجویان غیربومی دانشگاه شهید بهشتی

توانمندسازی بیش از ۶۰ هزار معلم توسط دانشگاه شهید بهشتی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.