سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ظرفیت‌های مختلف برای حل مشکلات آرامستان وادی الرحمه بوشهر استفاده می‌شود

اعضای شورای شهر بوشهر پس از بازدید از آرامستان وادی الرحمه، جاده و آبرسانی را در اولویت مشکلات آرامستان عنوان و بر حل آن با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون تاکید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به همراه سرپرست شهرداری، معاونین خدمات شهری، عمرانی، اداری مالی و مدیر آرامستان وادی الرحمه شهرداری از این آرامستان بازدید کردند و در جریان مشکلات قرار گرفتند.

آنان سپس با حضور در تالار اجتماعات شهرداری مشکلات این آرامستان را بررسی کردند و مقرر شد موارد بحث شده پیگیری و گزارش آن در جلسه هفته آینده ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این نشست با تاکید بر حل مشکلات آرامستان وادی الرحمه گفت: راه دسترسی به آرامستان، انتقال خط آبرسانی، باز طراحی محیط داخلی و دیوار کشی ۳۰ هکتار اراضی آرامستان از کار‌های مهمی است که باید انجام گیرد.

جعفر پورکبگانی افزود: باید با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مکاتبه شود که با توجه به نظر سازمان بازرسی مبنی بر تغییر لوله‌های آبرسانی آرامستان هر چه سریع‌تر عملیات آبرسانی که نیمه کار مانده، تکمیل شود.

عبدالخالق برزگرزاده یکی از اعضای شورای شهر بوشهر نیز در این نشست، جاده سرتل به تنگک را حلقه خروجی محلات جنوبی این شهر برشمرد و با اشاره به طولانی شدن ساخت این جاده، عنوان کرد: جاده موجود که برای آرامستان زیرسازی شده است، باید با قید فوریت آماده  شود.

شهناز پولادی نایب ئییس شورای اسلامی شهر بوشهر هم گفت: ساخت جاده و آبرسانی باید همزمان صورت گیرد تا شاهد آسیب به جاده دسترسی نباشیم. همچنین باید نیاز‌های داخلی آرامستان نیز تامین شود.

حمیده خاتون هلال بحر دیگر عضو این شورا نیز بیان کرد: ممکن است استفاده از جاده سرتل به تنگک برای آرامستان مسائل اجتماعی داشته باشد از این رو داشتن یک جاده اختصاصی بهتر است.

همچنین خدیجه گرشاسبی یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر، جاده دسترسی و آبرسانی را از اولویت‌های آرامستان دانست که باید با قید فوریت پیگیری شود و معتقد است دیوار‌های بتنی آرامستان باید استحکام بخشی شود.

پروین خوشبخت دیگر عضو شورای بوشهر هم بیان کرد: شهروندان مرتب تماس می‌گیرند و حل مشکلات آرامستان را خواستار هستند که انتظار دارم بر اساس طرح جامع آرامستان عمل شود و مشکلات اصلی به صورت فوری حل شوند.

محسن پورحیدر عضو دیگر شورا نیز عنوان کرد: طرحی که آرامستان اجرا شده با طرح مشاور متفاوت است از این رو از مشاور طرح خواسته شود که وضعیت موجود در طرح را ببیند و طرح نهایی درمدت زمانی مشخص و بسیارکوتاه بازبینی و ارائه شود. اگر ادامه کارآرامستان بر اساس طرح نهایی مشاور باشد به طور قطع وضعیت بهتری خواهد داشت و مشکلات جدی نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با توجه به اینکه از ۳۰ هکتار اختصاص داده شده به آرامستان فقط ۵ هکتار استفاده شده معاونت عمرانی برای پوشش ۳۰ هکتار برآورد هزینه دیوار کشی، فنس یا فضای سبز اطراف زمین  را ارائه کند.

این عضو شورای شهر بوشهر افزود: با توجه به اینکه پست برق در زمین آرامستان ساخته شده این مورد باید پیگیری شود.

وحید نیک روش دیگر عضو شورای اسلامی شهر بوشهر هم بیان کرد: باتوجه به بازدید میدانی صورت گرفته دو راه دسترسی وجود دارد که یکی از آن‌ها در طرح جامع وجود دارد و راه دیگر به صورت موقت ایجاد شده است ودر صورت مشخص شدن پیمانکارِ گذر تنگک به سرتل راه اصلی اجرا می‌شود، ولی برای راه موقت شهرداری بوشهر پیشنهاد خودرا اعلام کند.

او افزود: قبل از هر کار باید کار کارشناسی صورت گیرد ما باید بر اساس طرح جامع و تفصیلی شهر اقدام کنیم. با توجه به اینکه بازنگری طرح تفصیلی در دستور کار است می‌توانیم نظرهای خود را برای اصلاح به ویژه در مورد جاده دسترسی به مشاور طرح بدهیم تا اصلاحات اعمال شود.

سرپرست شهرداری بوشهر هم گفت: ما از همه ظرفیت‌ها برای بهبود وضعیت آرامستان و حل مشکلات آن استفاده می‌کنیم.

عبدالله کردگار افزود: از یکشنبه جلساتی با مدیران شهرداری در این باره خواهیم داشت و بر اساس بودجه مصوب از سوی شورا و نقشه راهی که تدوین شده عمل می‌کنیم.

او بیان کرد: از همه فرصت‌ها برای ایجاد یک راه دسترسی مناسب به آرامستان بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.