سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛

تأثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر کرونایی

نوری شادکام گفت: واکسیناسیون بهترین روش پیشگیری و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد  گفت: در هفته‌ای که گذشت هزار و ۳۷ بیمار جدید بستری داشتیم و ۵۰ نفر از مردم استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. 

او افزود: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصدی ابتلا و کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به ادامه سیر نزولی ابتلا به دلیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌ها، تصریح کرد: قضاوت درباره شیب نزولی کرونا در استان زود است و باید تا ۱۰ روز آینده اثر محدودیت‌ها و البته تجمع و مسافرت‌ها را ببینیم.

نوری شادکام واکسیناسیون را از مهمترین و بهترین روش‌های پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ ناشی از کرونا عنوان کرد و ادامه داد: مطالعاتی از ۱۰۲ هزار واکسن زده و ۱۰۲ هزار واکسن نزده در اروپا انجام گرفت که بر اساس آن، از ۱۰۲ هزار فرد واکسن زده فقط ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و یک نفر فوت شد در حالی که از ۱۰۲ هزار واکسن نزده، هزار و ۶۳۷ نفر به کرونای شدید مبتلا شده و ۴۱۷ نفر هم جان خود را از دست دادند.

او اظهار داشت: انواع واکسن با تاثیر مختلف وجود دارد، اما همه واکسن‌هایی که از سوی سازمان جهانی تایید شده اند، به می‌توانند به میزان زیادی بر ابتلای شدید و مرگ و میر کرونایی تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.