سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقف حفاری‌های غیرمجاز سریالی در یکی از روستا‌های مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد از توقف حفاری‌های غیرمجاز سریالی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

ایوب حاجی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: با اقدام یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی مهاباد و نیروی انتظامی حفاری سریالی و دسته جمعی غیر مجاز در یکی از روستا‌های بخش مرکزی که منجر به تخریب مکانی تاریخی در یک هفته گذشته شده بود متوقف و عاملان آن دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

او افزود: ورود کارشناسان و همچنین متخصصین حوزه میراث فرهنگی برای آموزش اجتماعی با هدف جامعه پذیری و تغییر بنیادین در تصورات غلط رایج درباره بنا‌های تاریخی به یک ضرورت جدی برای جلوگیری از تخریب هویت ملی تبدیل شده است.

حاجی زاده تصریح کرد: تقویت انگاره‌های ملی و فرهنگ سازی مستمر با هدف کاهش انگیزه حفاری‌های غیرقانونی در حوزه میراث فرهنگی عزمی جدی را می‌طلبد و در این زمینه نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها، شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد؛ سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی فخریگاه، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.