سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصفهان به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصفهان خوب نیست و به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی میرجهانیان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه وضعیت خوبی ندارد، گفت: با وجود تذکرات و ممنوعیت‌های اعلام شده موکب‌ها برپا شده، پذیرایی با ظروف چند بار مصرف، برگزاری روضه‌های خانگی و برگزاری مراسم تجمعی در گذر‌های عمومی و استفاده نکردن از ماسک از مشکلات ما در شرایط کنونی و موج پنجم کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه متولی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم محرم سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: همکاری خوبی در ایام محرم از سوی هیات‌های مذهبی در استان شاهدیم اما در مواردی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود باید سازمان تبلیغات اسلامی استان نظارت و برخورد‌های لازم را انجام دهد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با ابراز تأسف از اینکه در موج پنجم کرونا اصناف همراهی لازم را در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند، گفت: به ویژه اصنافی که در آن‌ها تجمع اتفاق می‌افتد مثل واحد‌های اغذیه فروشی، رستوران ها، آب میوه و بستنی و ... باید بیش از این نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساسیت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است، گفت: ماموران بهداشت شبانه روز مشغول بازدید و نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و در حد توان با تخلفات برخورد می‌کنیم، اما همراهی لازم انجام نمی‌شود.

میرجهانیان با اشاره به اینکه یک ماه است هر پنجشنبه و جمعه آزمون برگزار شده، گفت: قبل از آن انتخابات را داشتیم و در حال حاضر نیز باید بر اصناف، هیات مذهبی و بخش‌های مختلف نظارت کنیم، درحالی که متولی همه این بخش‌ها مشخص است و با توجه به وضعیت شیوع بیماری در استان باید جدیت و اهتمام بیشتری در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشیم.

وی همچنین از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان توجه بیشتری به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی داشته باشند و افزود: مردم به اطراف خود نگاه کنند و ببینند آیا کسی در میان اقوام آن‌ها هست که درگیر بیماری نشده باشد و یا فوت نکرده باشد. وضعیت به قدری وخیم است که یک تخت بیمارستانی خالی نداریم و همه مردم در جریان شرایط سخت این روز‌ها هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در مورد ازدحام جمعیت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیز توضیح داد: نیرو‌های مرکز بهداشت در این مراکز مشغول فعالیت هستند و حتی تا ساعت ۶ و ۷ عصر که جمعیت حضور داشته باشند به کار خود ادامه می‌دهند، اما مردم رعایت نمی‌کنند و با مراجعه بدون نوبت به این مراکز باعث شلوغی و ازدحام جمعیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر شهروندان با وجود سامانه نوبت دهی، بدون نوبت به این مراکز مراجعه کرده و باعث به هم خوردن نظم و برنامه مراکز می‌شوند، گفت: به محض اینکه گروه سنی یا شغلی جدیدی معرفی می‌شود نظم مراکز را به هم می‌ریزند و با ازدحام و رعایت نکردن فاصله اجتماعی سلامت خودشان را به خطر می‌اندازند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.