سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با برگزاری رزمایش نظامی سئول-واشنگتن؛

نماینده آمریکا در امور کره شمالی به کره جنوبی سفر می‌کند

به دنبال تنش‌های ایجاد شده به دلیل رزمایش نظامی مشترک میان واشنگتن و سئول، نماینده آمریکا در امور کره شمالی به کره جنوبی می‌رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سونگ کیم» نماینده آمریکا در امور کره شمالی قصد دارد به دنبال تنش‌هایی که به دلیل برگزاری رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی ایجاد شده است، روز شنبه به کره جنوبی سفر کند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: «نماینده آمریکا در امور کره شمالی سفری چهار روزه به سئول خواهد داشت و طی این سفر با همتای خود در کره جنوبی و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد.»

وزارت خارجه کره جنوبی در بخشی از بیانیه خود در این باره آورده است: «نماینده کره جنوبی روز دوشنبه با سونگ کیم ملاقات می‌کند تا درباره راهکار‌های رسیدن به خلع تمام و کمال سلاح هسته‌ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره به رایزنی بپردازند.»

هفته گذشته «ری ریونگ نام» سفیر کره شمالی در چین در مصاحبه‌ای به رزمایش مشترک میان آمریکا و کره جنوبی اشاره کرد و آن را نشانه رویکرد خصمانه واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ دانست.

این مقام کره شمالی با بیان آنکه این رزمایش مشترک برای آمریکا عواقبی خواهد داشت، افزود: «آمریکا در نظر دارد از نیرو‌های خود استفاده کند تا کره‌ شمالی را نابود کند. اقدامات این کشور تهدیدی برای ما محسوب می‌شود، آمریکا بهای این اقدامات را پرداخت خواهد کرد.»

هفته جاری کره جنوبی با همکاری آمریکا در شبه جزیره کره و مناطق مجاور آن رزمایش نظامی انجام دادند. کره شمالی به این اقدام مشترک واکنش نشان داد و اعلام کرد هرگونه تجاوز به امنیت ملی این کشور را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

آمریکا و کره جنوبی معتقدند برگزاری این رزمایش نظامی می‌تواند راهی برای کشاندن مقامات کره شمالی بر سر میز مذاکره و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی این کشور باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.