سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه رستاق:

مسجد باید در متن زندگی مردم باشد

حجت الاسلام والمسلمین دلاوری گفت: مسجد باید در متن زندگی مردم بیاید و مکانی برای حل مشکلات مردم و ترویج امور فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق روز جهانی مساجد را گرامی داشت و با اشاره به جنایت رژیم غاصب صهیونیستی در به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال ۱۳۴۸ گفت: مسجد باید در متن زندگی مردم بیاید و مکانی برای حل مشکلات مردم و ترویج امور فرهنگی باشد.

او افزود: به گفته شهید سلیمانی مسجد می‌تواند جوانی مانند شهید حججی را به جامعه تحویل دهد و یا به دست کسانی باشد که داعشی تربیت کنند، باید متوجه باشیم که مدیریت مسجد طوری نباشد که به شبستان و حیاط آن بسنده گردد بلکه باید به گونه‌ای عمل شود تا ده‌ها کیلومتر از اطراف آن تحت مدیریت مسجد قرار گیرد.

امام جمعه رستاق درباره مسائل افغانستان و طالبان نیز نکاتی را بیان کرد و اظهار داشت: برخی می‌گویند چرا جمهوری اسلامی ایران در قضیه افغانستان مثل عراق و سوریه وارد میدان نمی‌شود که باید بگوئیم موضع ایران این است هیچ کشوری در امور افغانستان دخالت نکند و آمریکا هم از آنجا خارج شود و امور این کشور به دست مردم و همه اقوام افغان حل و فصل گردد.

او ادامه داد: از طرفی در سوریه و عراق مسئولان این دو کشور از ایران کمک مستشاری خواستند و ایران اسلامی هم طبق قوانین بین المللی به آن‌ها کمک نمود، ولی رئیس جمهور مفلوک افغانستان نه تنها کمکی درخواست نکرد که حتی معلوم شد با آمریکا تبانی کرده و خود در کاخ ریاست جمهوری به استقبال طالبان رفت و سرانجام فرار را بر قرار ترجیح داد و ده‌ها میلیون دلار پول مردم فقیر و جنگ زده افغانستان را غارت کرد و با خود برد.

خطیب نماز جمعه رستاق تصریح کرد: ماهیت طالبان تغییری نکرده و همان ماهیت با تفکرات تند و متحجرانه مذهبی و با زاویه با ایران است، اما آن‌ها با تجربه‌ای که به دست آورده اند می‌دانند با خشونت داعشی نمی‌توانند پیش بروند و طالبان می‌داند اگر بخواهد دولت تشکیل دهد باید مرز‌های همسایه‌های خود را به رسمیت بشناسد.

امام جمعه رستاق به مناسبت روز بزرگداشت علامه مجلسی (ره) صاحب کتاب شریف بحار الانوار، روایتی را از امام سجاد علیه السلام که در این کتاب آمده برای نمازگزاران بیان کرد و گفت: امام زین العابدین علیه السلام می‌فرمایند هرکس تقوایی داشته باشد که بتواند بدون چشمداشت و توقعی به مردم خدمت کند و با مردم با صداقت سخن گوید و حیا و پاکدامنی را نسبت به تمام زشتی‌ها در محضر خدا و نزد مردم رعایت کند و نیز با خانواده خود خوش اخلاق و خوش برخورد باشد؛ ایمان و اسلامش کامل و گناهان بخشوده و در حالتی خدا را ملاقات می‌کند که پروردگار از او راضی و خشنود است.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.