سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز آمادگی اردوغان برای مذاکره با طالبان

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد ممکن است در صورت لزوم با طالبان مذاکره کند تا حقایقی آشکار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تازه اعلام کرد کشورش آماده است تا در صورت لزوم با رهبران طالبان مذاکره کند چراکه حقایقی وجود دارد که باید آن‌ها را فاش کرد.

او در ادامه افزود: کشور‌های غربی برای دهه‌ها علاقه لازم را برای توسعه افغانستان نشان ندادند و جامعه بین المللی برای مقابله با بحران در این کشور حرکت جدی نکرده است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: میلیارد‌ها دلار برای اهداف دیگر هزینه شده است در حالی که مردم افغانستان تنها مانده‌اند و با مشکلات خود روبرو هستند.

اردوغان ادعا کرد ترکیه با تمام قابلیت‌های خود زیرساخت‌ها  را به افغانستان ارائه کرده است و به تلاش‌های لازم در این زمینه ادامه می‌دهد.

شب گذشته نیز اردوغان در سخنرانی اعلام کرد مسئولیت مهاجران افغان و جا‌های دیگر بر عهده اروپاست و آن‌ها نمی‌توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند و ترکیه نمی‌تواند به انبار مهاجران برای اروپا تبدیل شود.

بحران مهاجران در ترکیه در حال حاضر رو به وخامت است چراکه علاوه بر هزاران نفر پناهجوی افغان طبق گزارشات رسمی این کشور بیش از سه میلیون پناهجوی سوری نیز در ترکیه زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.