سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امر به معروف و نهی از منکر دو درس مهم عاشورا

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: از جمله درس‌های مهم اباعبد الله اقامه نماز اول وقت و امر به معروف ونهی از منکر که راهگشای بسیاری از مشکلات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان با تسلیت شهادت امام حسین و یارانش گفت: حسینی شدن فقط به گفتار نیست بلکه باید در عمل پیرو راه امام حسین باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی از جمله درس‌های مهم اباعبد الله را اقامه نماز اول وقت و امر به معروف ونهی از منکر عنوان کرد و گفت: توجه به خواندن نماز اول وقت و نیز نشر و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، راهگشای بسیاری از مشکلات است.

خطیب جمعه سمنان با قدردانی از دست اندر کاران و برگزار کنندگان مجالس عزای امام حسین (ع) گفت: در جای جای استان
پرچم معارف و مصائب امام حسین با رعایت شیوه نامه‌ها برافراشته شد.

امام جمعه سمنان همچنین دوازدهم محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت ویاد آور شد: امام سجاد پیام آورکربلا ست و صحیفه سجادیه و رساله حقوق این امام همام بهترین منبع برای تدریس و بهره گیری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش کودتای ۲۸ مرداد را یادآور شد و گفت:این کودتای ننگین نتیجه اعتماد به دشمن و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار است که بعد از پیروزی نهضت نفت اتفاق افتاد و همه ثمرات کار مردم و روحانیت از بین رفت.

امام جمعه سمنان از دیگر نمونه‌های اعتماد به آمریکا را اتفاقات اخیر در افغانستان و فرار ذلت بار رییس جمهور این کشور نام برد و گفت: سقوط دولت افغانستان نیز به دلیل اعتماد به آمریکا بود.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه گفت: حفظ و پایداری نظام جمهوری اسلامی مستلزم وحدت و تکیه به توان داخلی و مشارکت مردم در اداره کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان جنگ رسانه‌ای این روز‌ها درباره واکسیناسیون را یادآورشد و افزود: برخی از افراد متاسفانه بدون آگاهی و تحقیق برخی اخبار را علیه نظام منتشر میکنند که بازتاب خوبی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: تاخیر در واکسیناسیون ارتباطی با صحبت‌های رهبر انقلاب نداشت. ایشان تاکید بر تولید واکسن در داخل کشور داشتند که البته مهم و ضروری بود و نکته دیگر اینکه واردات واکسن از هر کشور به جز آمریکا و انگلیس رامطرح کردند که آن هم به دلیل بی اعتمادی به این دو کشور بود.

خطیب جمعه سمنان همچنین درگذشت پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران و چهره ماندگار کشورواستان سمنان را به همه مردم و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.

انتهای پیام / گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.