سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مراسم حمل مشعل پارالمپیک ۲۰۲۰ در توکیو

مراسم حمل مشعل بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰، امروز (جمعه) در پایتخت ژاپن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فاصله ۴ روز مانده به آغاز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰، مراسم حمل مشعل این بازی‌ها امروز (جمعه) در توکیو آغاز شد.

به دلیل پا بر جا بودن نگرانی‌ها در مورد شیوع گسترده ویروس کرونا در آستانه بزرگترین رویداد ورزشی جهان، مراسم حمل مشعل پارالمپیک توکیو امروز در شهر میزبان پشت در‌های بسته آغاز شد.

پس از روشن شدن شعله‌های مشعل پارالمپیک در بیش از ۶۰ شهرداری توکیو و سپس ادغام آن‌ها در یک محل، مراسم مذکور در پیست دو و میدانی در فضای باز انجام شد.

حمل مشعل در پایتخت که تا روز افتتاحیه یعنی سه شنبه ادامه خواهد داشت، به دلیل این که آمار‌های روزانه ابتلا به کووید ۱۹ همچنان بالا است، بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. به جای آن، حدود ۷۰۰ نفر از افراد سالم یا توان یاب به گروه‌های سه نفره تقسیم می‌شوند و هر شرکت کننده مشعل را حدود ۳۰ تا ۵۰ متر در مکانی تقریباً خالی از تماشاگر حمل می‌کند.

لوگوی پارالمپیک شامل سه هلال آبی، قرمز و سبز هم امروز در پارک دریایی اودایبا در منطقه خلیج توکیو نصب شده است.

پیش از شروع مراسم مربوط به حمل مشعل، در مراسمی که طی آن شعله‌های آتش از مناطق مختلف پایتخت در یک آتشدان کوچک تجمیع شدند، یوریکو کوئکه فرماندار توکیو، متعهد شد که بازی‌ها با ایمنی کامل برگزار خواهند شد و گفت: " بدون موفقیت بازی‌های پارالمپیک، برگزاری بازی‌های توکیو موفقیت آمیز نخواهد بود. "

علاوه بر این شعله‌های پارالمپیک در شهرداری‌های ۴۷ استان ژاپن روشن شده و امشب (به وقت محلی) در توکیو به یک شعله تبدیل می‌شود.

همچنین روز پنجشنبه در استوک مندویل انگلیس، روستای کوچکی که محل تولد معنوی جنبش پارالمپیک محسوب می‌شود، یکی از دارندگان مدال طلای پارالمپیک در مراسمی با حضور حاجیمه هایاشی، سفیر ژاپن در این کشور شعله مشعل بازی‌های پارالمپیک را روشن کرد.

قرار بود حمل مشعل پارالمپیک در جاده‌های عمومی توکیو و سه استان چیبا، سایتاما و شیزوکا (میزبانان مسابقات پارالمپیک) برگزار شود، اما بیشتر بخش‌های آن پشت در‌های بسته برگزار شده است.

بازی‌های ۱۳ روزه پارالمپیک توکیو، با حضور حدود ۴۴۰۰ ورزشکار از سراسر جهان، از روز ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.