سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار فارس:

اوضاع بخش صنعتی فارس بحرانی است

مهرزاد مویدی گفت: اوضاع و احوال بخش صنعتی استان فارس به حدی بحرانی است که بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کمربند‌های خودرو در فارس و برخی از اموال منقول این کارخانه توقیف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد مویدی رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه تعطیلی کارخانجات به اوج خود رسیده که امید است در دولت جدید راهکار‌هایی اتخاذ شود که این تعطیلی‌ها به حداقل برسد، گفت: سال‌ها است درخواست کرده‌ام بزرگان اقتصادی استان دور یک میز بنشینند و پیرامون مشکلات موجود تصمیم گیری کنند.

او افزود: به اسم خصوصی‌سازی و صیانت از تولید، کارخانه سرپا را تحویل عده‌ای می‌دهیم و بعد از مدت کوتاهی همان کارخانه را ورشکسته تحویل می‌گیریم و مسئولان نیز اقدامی برای جلوگیری از این کار انجام نمی‌دهند.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار فارس با گلایه از شرایط پیگیری مشکلات صنعت در استان فارس و رفع موانع تولید توسط مسئولان، بیان داشت: منکر کار‌های انجام شده در استان فارس نیستم، اما باید به صراحت بگویم که این اقدامات نتیجه چندانی به دنبال نداشته است.

مویدی با بیان اینکه اوضاع و احوال بخش صنعتی استان فارس به حدی بحرانی است که بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده کمربند‌های خودرو در فارس و برخی از اموال منقول این کارخانه توقیف شده به این دلیل که ضامن تسهیلات ۵ میلیارد تومانی یک شرکت دیگر شده است، افزود: این کارخانه مشکلات زیادی دارد و ۵ ماه حقوق کارگران آن عقب افتاده و این مشکل توقیف نیز کارخانه را به سمت نابودی می‌کشاند.

رئیس کانون شورا‌های اسلامی کار استان فارس افزود: اوضاع واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی بسیار نابسامان است و واحد‌های تولیدی آن‌ها تعطیل، نیمه‌تعطیل و با حداقل ظرفیت در حال فعالیت هستند.

مویدی با اشاره به حقوق معوقه ۲ تا ۶ ماهه کارگران کارخانجات فارس گفت: برخی موارد دیده شده کارخانجاتی اعلام می‌کنند حقوق معوقه کارگری ندارند، اما حقیقت این است که اموال و زمین کارخانه را فروخته‌اند تا بتوانند حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت کنند که مثال واضح آن کارخانه روغن نباتی شیراز است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.