سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین :

کشت دانه‌های روغنی در استان قزوین افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: براساس برنامه ابلاغی وزارتخانه به استان، کشت دانه‌های روغنی برای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در قزوین افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان قزوین طی سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، ۱۰ هزار هکتار است.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق کشت در این میزان اراضی کشاورزی پیش بینی برداشت ۲۰ هزار تن کلزا یا همان دانه‌های روغنی در استان قزوین قابل انتظار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برنامه ابلاغی کشت دانه‌های روغنی در قزوین برای سال زراعی جاری ۹ هزار هکتار بود که به دلیل کاهش قابل توجه بارندگی‌ها و مشکلات ناشی از تامین آب به طور کامل محقق نشد.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۸۷۰ تن کلزا امسال از کشاورزان استان به شکل تضمینی خریداری شد که قزوین در این خصوص رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داد.

خمسه با اشاره به آغاز کشت کلزا از نیمه دوم شهریور ماه در مزارع قزوین، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای توزیع بذر کلزا بین کشاورزان استان انجام شده و در همین رابطه ۲۸ تن بذر وارد شده و همچنین مشکلی برای تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از روغن خوراکی کشور از محل واردات تامین می‌شود، توسعه کشت دانه‌های روغنی از طریق ترغیب کشاورزان و خرید تضمینی محصولات از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.